Hallo
Wij hebben een probleem met onze service auto.
We stonden met lege accu's.
Na het meten hebben de accu's vervangen en toen starten die weer even goed.
Na 2 weken begon de auto weer moeizaam te starten , toen hebben we de dynamo laten testen en deze was kapot (regelaar).
Nieuwe dynamo gemonteerd en nu komt dus het vreemde.
ALs je op de dynamo meet levert die 14.2 volt.
Dan gaat er een draad direct naar de startmotor en als je daarop meet is die nog maar 13.5 en vanaf daar gaat die naar de accu in de auto en daar is die nog maar 12.3v
Je ziet wel een soort van blokjes in de kabels zitten neem aan dat dit een soort van weerstanden zijn.
Heeft iemand dit probleem ook al een keer gehad ?
Zijn de kabels niet meer goed ?
De auto start namelijk nog steeds zwak want de accu's worden niet genoeg bij geladen.
Mvg
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het lijkt me niet logisch dat er weerstanden tussen horen te zitten.
Dat verlies is moet je zover mogelijk terug brengen.
Desnoods met een extra kabel.
Waar je wel op moet letten bij 2 accu's is of er geen regelkast tussen zit.
Hoe dat bij deze Mercedes zit weet ik niet.
gr Willem
De blokjes in de kabels zijn zekeringen om het circuit te beschermen in geval kortsluiting. Het probleem met bijladen wordt veroorzaakt door een spanningsverlies in de kabels. Op de punten waar de bevestigingsogen aan de kabel gesoldeerd worden, ontstaan slechte overgangen waardoor je dit verlies krijg. Vervang de kabel vanaf de dynamo naar de accu en je probleem is opgelost.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Sprinter of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar