auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz M-Klasse: motor gaat niet verder dan 3000 toeren.

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 270cdi

De motor komt niet boven de 3000 toeren bij optrekken. Storingen zijn P1189 inlaatkanaal circuit onderbreking.
P1403 egr circuit onderbreking.
P1470 laaddruk ciruit onderbreking.
P1636 electrische ventilator.
Na dat de dynamo onderweg is vervangen is het lampje van het koelwaterreservoir gaan branden deze is uit het dashbord verwijderd door iemand.
Volgens mij voor zover ik kan zien en heb gemeten zijn alle zekeringen heel.
De turbo variator werkt wel als ik hem via de vacuum door verbind.
Motor draait in noodloop en bromt wat meer dan normaal.
Ik heb nog eens na gemeten en heb geen voeding op het systeem staan alles licht aan massa dus zou er een zekering stuk moeten zijn maar in de zekering kast onder de motorkap is er niet een stuk heeft de ML nog ergens een zekering kast?

Geplaatst door

PJ autotechniek (0)
badge

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Denk toch dat er een zekering uit ligt, heb dit met een c klasse al vaker gehad met deze fouten tot gevolg, meestal wordt dit veroorzaakt door de inlaatkanaal afsluit motor. Kijk ook even goed of er niet een klepje uit het spruitstuk ligt, komt ook veel voor bij deze 5 cilinder. Het probleem van het koelvloeistof lampje kan ook veroorzaakt worden door het witte zekeringsblokje op de accu, zit een blokje op de pluspool met een schroef er door dit is een zekering, misschien is er met het vervangen van de dynamo kortsluiting gemaakt.

hbr 0
badge

12 jaar

Eerst alle zekeringen gecontroleerd allemaal goed . Daarna hoofdstroom relais gecontroleerd op voedingen ook goed. Electrische schakelschema opgezocht van het motormanagment toen bleken er achter het hoofdstroom relais drie geschakelde voedingen te zitten waarvan een geen spaning had deze doorverbonden. Toen was er weer voeding op alle vier componenten waar de fout in zat. Weer uitgelezen gerest maar helaas nog niet helemaal goed . Het probleem hiervan bleek in een imitatie luchtmassameter te zitten. Na deze te hebben vervangen loopt de auto weer als de brandweer.

lmm vervangen

hendrikkkk 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz M-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.