👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Dag mensen,
ik heb hier een Mercedes ML420 CDI welke flink olie lekt tussen de motor en de automaat.
Nu ben ik uitgegaan van de krukas kering welke ik reeds vervangen heb.
Toen ik het vliegwiel gedemonteerd had zag ik boven de krukas kering een boring van zo'n 3mm doorsnee welke schuin naar boven de motor in ging.
Ik kon deze boring niet thuis brengen en heb er verder ook niet bij stilgestaan.
Nu ik de krukas kering vervangen heb en het nog steeds net zo hard lekt vraag ik mij toch af waar deze boring voor is.\
Ik ben er zeer van overtuigd dat ik de kering goed gemonteerd heb en het dekseltje wat met 4 kleine boutjes vast zit (wat weer boven die boring zit) lekte niet.
Heeft er iemand een idee waar de boring voor is, en of de lekkage door deze boring kan komen?
Ik hoop spoedig reactie te krijgen.
Gr Chris
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Probleem gevonden ! ! !
De boring is een uitloop voor een lekkage tussen de cilinder koppen (diesel lekkage van een rail of olie/koelvloeistof lekkage van EGR koeler of warmte wisselaar)
Onder de brandstofrail zit een gaatje in het wervel kleppen huis. als je daar een lange dunne pen in steekt tot het einde kun je zien of er olie aan zit. Is dit zo dan komt de lekkage dus van iets wat tusen de koppen zit en niet de krukas kering!!!
Bij mij is een lekkage van de warmte wisselaar het probleem.
Een hoop werk (aangezien de EGR alles weer onder de roet heeft geblazen) maar probleem gevonden dus.
Chris
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz M-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar