Mercedes-Benz A160 cdi: motor schud

wie kan ons helpen !

motor begint te schudden na plus minus 30 sec. na gestart te hebben .

zitten al vier nieuw injectoren in plus een raildruksensor is ook al vervangen.

compressiemeting is ok 30 bar

distributie gecontroleerd is ook in orde .

volgens de star diagnose zitten er enkele injectoren buiten de tolerantie maar mits deze al vervangen zijn.



izzi

Geplaatst door izzi (0) PRO , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz A-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

raf9238 (0) PRO, 20 jaar geleden

Als je soms veel korte afstanden rijdt dan kan het

soms zijn dat de katalysator verstopt is .Ik zou aanraden

eens goed door te rijden en dit gedurende een langere afstand.

izzi (0) PRO, 20 jaar geleden

motor heeft een hele tijd staan draaien zonder uitlaat ,dus dit kan het eigenlijk niet zijn denk ik .toch bedankt.

een week vooraf is er wel een nieuw vliegwiel ,starter,koppelingsschijf en drukgroep vervangen .zou dit verband kunnen hebben met het schudden van de motor.

arjankempeneers (0) PRO, 20 jaar geleden

Zijn de injectoren vervangen i.v.m. schudden? Volgens ons moet je een code of bepaalde waarde invoeren via diagnosetester (staat op de injectoren)

izzi (0) PRO, 20 jaar geleden

de injectoren zijn vervangen.met de star diagnose van mercedes dealer meet men de waardes van de ingespoten hoeveelheid deze waardes mogen niet boven 4.5 liggen .als men start zijn de injectoren ok en geleidelijk aan stijgen ze boven de grenswaarde 4.5 en dan begint de motor te schudden.

Raymond9339 (0) PRO, 20 jaar geleden

Heb al vaker meegemaakt dat ook nieuwe injectoren stuk zijn,

probeer ze anders eens van een goed lopende A-klasse uit te wisselen.

Siem Bijman (140) PRO, 20 jaar geleden

MB Sterretje, heb je nog een oplossing kunnen vinden voor je probleem?

PMD (0) PRO, 20 jaar geleden

het schudden van de cdi motoren is een gekend probleem, het is hoogstwaarschijnlijk de drukregelaar die op het einde van de rail zit die mechanisch defect is, hierdoor begint de raildruk soms te schommelen en begint de motor te schudden, dit proberen de injectoren dan te compenseren door langer in te spuiten, vandaar dat de waarde van de injectoren dan geleidelijk aan begint te stijgen zelfs tot boven de grenswaarde van 4,5

groeten

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz A-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.