Mercedes-Benz 190: motor slaat af als de koelvin inslaat

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

motor slaat af als de koelvin inslaat daarna moet de auto aangeduwd worden en ruikt hij erg verzopen.
ook nog bij ineens volgas hoor getik dacht eerst dat het de kleppen waren maar het is de gasklep die heftig klappert heb al tig onderdelen vervangen maar het blijft hetzelfde voetrubber carberateur tempsensor lambdasensorcompleet nieuwe verdelerkap rotor en kabels en bougies, maar de motor blijft inhouden enzo. Het is een pierburg carberateur elektronisch geregeld

Dennisddbn

Geplaatst door Dennisddbn (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 190? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

willy9 (0) PRO, 14 jaar geleden

waarom moet u hem aanduwen -- kunt u hem niet gewoon starten -- deze wagen is het een KE -injectie of een electronischecarburator uitvoering of een gewone SU carburator

vraagje (0), 14 jaar geleden

heeft de auto op gas gelopen ????? in het verleden weet je dat ??

dan zouden de rubbers in carbu vergaan kunnen zijn

Dennisddbn (0) PRO, 14 jaar geleden

nee heeft niet op gas gelopen heb het voetstuk van de carberateur al vervangenwat het ook is is dat de wagen licht inhoud en niet netjes stationair loopt en bij vol gas hoor je getik dat getik word veroorzaakt door de gasklep die heftig tekeer gaat

vraagje (0), 14 jaar geleden

heb ooit is ook met zo`n carbu liggen stuntelen
nooit fijn gekregen (deze had op gas gelopen)

ik wete het niet maar heb hij een labda ?? of is dit alleen van toepassing bij injectie ???

spanbandje (0) PRO, 14 jaar geleden

Kijk even naar de Massa kabel van de motor, en meet de spanning over de massa,van de minpool van de accu naar de motor, misschien trekt bij het inslaan van de koelfan de motor zo veel stroom, als de massa niet goed is valt ook de ontsteking uit, controleer zo ook de + pool naar de ontsteking even misschien is er ergens een grote overgangsweerstand, de spanning die je over de kabels meet vanaf de accupolen mag niet meer zijn dan 0,5 volt.

het is maar een idee, het is meilijk te zeggen op afstand

kees1978 (0) PRO, 14 jaar geleden

ik heb het ook eens mee gemaakt ongeveer dit probleem wat jij uitlegt bleek in de
tempratuur sensor te zitten maar ik sluit ook niet uit dat wat marcel zegt de massa kabel
naar de motor komt veel voor bij de 190 dan werk bv de temp meter binnen op het dasboard als
soort toerenteller

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.