Mercedes-Benz 190: motor slaat af na +- 1 km

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0d

Hallo.

Mijn mercedes slaat steeds af na ongeveer 1km gereden te hebben.
Na even te wachten start hij weer om vervolgens na +- 1km weer af te slaan.
Volgens de anwb zit de stop handle op de brandstof pomp te dicht bij zijn afslag punt als de motor draait.
Bij het starten komt hij wel netjes omhoog maar als de motor loopt zakt hij iets tot op zijn afslag punt.
Op op de plek waar de handle de pomp in gaat zweet het iets diesel.
Ik heb hier en daar al geinformeerd de 1 zegt pomp revisie a 900euri de ander zegt dat het m'n contactslot is.
-Zijn er hier mensen die een soort gelijk probleem hebben gehad?
-weet hoe iemand hoe dit systeem werkt?
-heeft iemand een oplossing?

Alvast bedankt groeten arno

arno001

Geplaatst door arno001 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 190? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

ahavelaar (0), 16 jaar geleden

motor wordt gestopt met vacuum. Bij kontaktslot of op brandstofpomp even vacuumslangetje losmaken en kijken
of de motor dan wel blijft draaien. Als dat zo is is waarschijnlijk het ventiel aan het kontaktslot kapot. mvg. Arie

arno001 (0), 16 jaar geleden

bedankt voor de tip arie ik ga het zo uitproberen..

groeten arno

arno001 (0), 16 jaar geleden

Ik heb net een rit van dik 50 km achter de rug met het slangetje los en vast en er is verder niks meer gebeurt.
mischien is het een voorbode van het één of ander ik kijk het eerst maar even aan of het binnenkort weer gebeurt.
Wat ik nog niet helemaal snap is waarom de stop handle iets naar beneden zakt als de motor aanslaat en begint te lopen, hoort dit niet volledig omhoog te staan? misschien weet iemand dit ik heb geen vergelijkings materiaal (andere mercedes)
groeten arno

ahavelaar (0), 16 jaar geleden

de stophandel zakt iets naar beneden omdat het ventiel aan het kontaktslot niet meer goed afsluit. Ik neem tenminste aan dat
dit nu het slangetje los is niet meer gebeurt. mvg. Arie

arno001 (0), 16 jaar geleden

als ik m'n sleutel op contact zet zonder te starten springt de handle omhoog maar wanneer ik de sleutel doordraai en de motor begint te lopen zakt de handle iets naar beneden tot bijna op z'n afslag punt dit gebeurt met de slang vast en ook los..
Ik begin zelf te vermoeden dat het aan de handle zelf ligt zou je deze kunnen vervangen zonder de hele pomp te moeten reviseren?
Vandaag ben ik trouwens wel zonder problemen naar me werk gereden en weer terug een rit van 80 km.
groeten arno

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.