hallo allemaal ik zit met me handen in het haar. onze 190e 1,8 heeft een probleem een tijd geleden is er een andere ke jetronic systeem ingezet.omdat de oude stuk was.er zijn ook nieuwe bougies bougieskabels benzinefilter ingezet.nou is het probleem dat hij de ene dag goed loopt en de andere dag niet.als je gas geeft houd hij in en als je hem start als hij warm is loopt hij in het begin vrij hoog stationair.en als je van de snelweg afkomt en je schakelt terug en je geeft weer gas dan houdt hij in je moet dan rustig je gas induwen en dan wil die wel weer.
wie o wie weet raad?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zijn er nieuwe onderdelen opgezet bij een garagebedrijf ga dan terug voor garantie. was dit probleem direct na reparatie aanwezig of is het later ontstaan??
De garage (geen dealer) heeft het benzinefilter en bougies vervangen. Dit was naar aanleiding van de klacht dat de motor afsloeg tijden het afremmen cq. terugschakelen. De garage heeft injectie reiniger erin gedaan en toen ging het mis. Hij liep niet harder meer dan 35 km p/u. Toen ze er niet meer uitkwamen zeiden ze dat we de auto maar weg moesten doen (?). Ik heb toen zelf een (2e hands) K-Jetronic injectiesysteem (geheel) kunnen kopen bij een Mercedes demontagebedrijf in Hilversum. Nadat ik die geplaatst had liep hij weer helemaal ok. Maar na een paar dagen merkte ik op dat hij af en toe wat in begon te houden. En ook stationair wat onrustig loopt. Inmiddels heb ik uit voorzorg ook (gekocht bij de dealer) de bougiekabels en bobinekabel vervangen. Het valt me op dat het soms lang duurt voordat de temperatuur van de motor op 80 graden staat. Met uitzondering van file of langdurig stilstaan. De temperatuursensor is door de vorige eigenaar (mn zwager) al vervangen.
Inmiddels heb ik de indruk dat er misschien wel iets niet goed wordt doorgegeven door enig computer gedeelte of zo. Helaas kunnen het zoveel dingen zijn dat we nu eigenlijk ook niet weten wat te doen.
17 jaar
je temperatuur probleem is waarschijnlijk de thermostaat en anders blijft je koelvin continu meedraaien. Bij dit brandstof systeem komen er regelmatig dit soort problemen voor en het kan van alles zijn ik denk dat je het beste een specialist in dit soort systemen kunt opzoeken om nog meer giswerk en euros verder voor te zijn. het systeem is van bosch bel eens een service punt voor advies dat kost je niets http://www.boschcarservice.nl . als je een beetje technish bent kun je ook een boekje van het brandstofsysteem http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.e... kopen daar staat exact in hoe het systeem hoort te werken.
dat klopt de koelvin draait inderdaad de hele tijd mee dit komt waarschijnlijk omdat de auto volgens mij iets te hoog stationair loopt.het vraagbaak boek van mercedes heb ik al.maar ja ik weet het eigelijk ook niet meer.het kan inderdaad van alles zijn.
17 jaar
heb je een elektrische of een viscokoppeling aan de koelvin zitten???
hoe kan ik dat controleren?
17 jaar
de koelvin zit op een schijf vast als deze aan de voorzijde koeribben heeft en een stalenplaatje (bimetaal) dwars over en 1 grote centrale moer vast zit is het een visco koppeling. heb je achter je v snaar poulie een spoel waar een kabeltje heenloopt (electriciteitdraadjes) en zit de vin met vier boutjes vast heb je een elektrische koppeling dit is van wezelijk belang voor de werking namelijk een elektrische vin slaat met kracht in als die bij de 98 graden komt die kunt je ook tegen houden tot ie inslaat ( niet uitprobren hoor je voelt dit zo ook wel aan de kracht van de wind) een visco koppeling die draait altijd met een beetje kracht mee en naarmate die warmer wordt zal het bimetaal een inwendig kanaal afsluiten en zal de vin geleidelijk steeds meer windkracht gaan leveren.
als de viscokoppeling aan de voorzijde vettig kun je hem beter vervangen teken dat de vloeistof er uit lekt. Als de elektrische vin constant mee draait is de thermoschakelaar kapot.
Ik zal dit morgen gaan controleren, ik laat het je weten!!
17 jaar
Hij zit met 1 moer vast dus ik ga ervanuit dat het een visco koppeling is.
17 jaar
Volgende week dinsdag gaat de auto naar een Bosch service dienst. We zijn benieuwd!
Houden jullie (wederom) op de hoogte.
17 jaar
Jij hebt een visco koppeling dat door een temp. sensor bij de 100°C elektrische wordt geschakeld.
zodat je ven alleen de volle toeren van je motor mee draaid als de temp. boven de 100°c is.
Sinds dat je een kompleet andere KE-Jetronic injectie systeem los heb gekocht dan kan het zijn dat de injettoren niet meer goed zijn of dat er langs de injectorren vals lucht stroomt.
Je moet altijd nieuwe rubbers halen bij de dealer voordat je andere injectorren er in zet !!!!
ik weet niet of je dat gedaan hebt.
En heb je al zonder de KE-Jetronic computer eventjes gereden?
Als je zonder KE-Jetronic een klein stukje wil rijden dan moet je hem eerst even een beetje op temp. laten komen.
Daarna je KE-Jetronic computer af koppelen.
Dan starten dat zal wel eventjes duren omdat er geen computer aan hang.
Dan moet als het goed je motor gaan lopen met ongv. 700 toeren.
Daarna een klein stukje rijden om te kijken of je dan iets meer vermogen hebt en je motor beter loopt.
Is dat het geval dat je motor beter loopt dan is je mechanische gedeelte van je injectie systeem goed.
Is dat niet het geval dan heb je de grote kans dat je mechanische injectie gedeeldte defect is of een brandstof toevoer probleem, of een niet goed werkende uitlaatsysteem.
Zonder KE-Jetronic computer heeft de motor niet zijn volledige vermogen ter beschikking maar je kan dan wel kijken of je motor wel beter loopt.
Dus hou daar wel rekening mee!!
En ik ben wel benieuwd wat je probleem is.
Groetjes
Quint
17 jaar
het is een compleet ke jetronic systeem dus het hele spruitstuk gedeelte inclusief injectoren en alles.hij wordt niet zo heel warm volgens mij de tempratuur blijft ook onder de 80 graden volgens mij ongeveer 76 graden en de vin slaat aan op het eerste streepje boven de 80 de brandstof pomp is al door gemeten en gaf een goede druk
17 jaar
Jouw motor temp. is goed.
De bedrijfs temp. van een 190 is rond de 80 graden.
Je fan slaat ook goed aan want het eerste streepje boven de 80 graden staat is het 100 graden streepje dus die is ook goed.
Hoeveel heeft dat blok waarvan de inlaatspruit stuk vandaan komt gelopen?
Want de injetorren zijn na de 2 ton wel eens aan vervanging toe.
Ben je nog naar de Bosch service punt geweest en wat kwam daar uit hun diagnose eigenlijk
17 jaar
wat die gelopen heeft weet ik niet.volgende week vrijdag gaat hij naar de bosch garage
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar