Mijn motor tikt af en toe zeer behoorlijk. Tikken begint op verschillende toerentallen en stopt bij toerental verhogen of verlagen, soms gaat het echter gewoon door. Bij koppeling indrukken tijdens tikken, en dus wegvallen toerental stopt tikken direct. Er is reeds een product in de motorolie teogevoegd om tikken te verhelpen edoch dit geeft (nog) geen resultaat. Km stand:270.00
Wie kent dit probleem en weet mischien de oplossing.
Groeten Andre
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
h
gezien km stand en klacht zitten er versleten hydraulische klepstoters in. dit kan ook door een lekke koppakking op het olie kanaal naar de cilkop worden veroorzaakt waardoor de stoters onvoldoende oliedruk krijgen.
Hallo, ik heb het zelfde probleem met mijn 2.6 6cilinder van 1991. Kapotte koppakking, kapotte klepstoters en kleppendeksels, gescheurde cilinderkop en ingelopen krukas en nokkenas. Mij werd door de MB dealer in de buurt gezegd om de auto "op" te rijden of weg te doen. Aangezien ik de auto niet weg wil doen, word er aanstaande woensdag een ander blok in gelegd. Als je alles wil laten repareren, word dit een ontzettend duur grapje, misschien is een ander blok een betere goedkopere oplossing....
Groetjes..
16 jaar
Wat geeft je oliedruk meter aan.
hij moet tijdens het rijden 3 bar aan geven en bij stationaire ongeveer 2 a 2,5 bar bij warme motor.
Maar ik denk dat je versleten/verrvuilde hydraulische klepstoters hebt.
de klepstoters kosten bij de dealer zo`n 14 euro per stuk.
Groetjes
Benz Rijder
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar