hallo,
ik heb bij een mercedes 230 coupe' met K injectie, de motor uitgebouwd en de kop eraf gehaald,omdat ik compressie verlies had op een cilinder die nog maar 5 bar had. de cil kop is gevlakt en afgeperst,
er zijn 2 nieuwe klepzetels in gekomen,( de motor moest eruit voor laswerk)
Nadat ik alles weer in elkaar heb gezet, slaat de motor niet meer aan, hij gaat goed rond, hij vonkt, en de compressie is er genoeg,
als ik de brandstof toevoer leiding loshaal op de injectie, is er brandstof. als ik tijdens het starten een leiding loshaal van een injector,
is er brandstof, als ik de luchtmeter volledig indruk, spuit het eruit......
maar de auto slaat niet aan, nog geen ene slag. de bougies blijven droog, ongeacht hoelang ik start.
de opvoerpomp draait
op gas is er ook weinig reactie, als ik start ruik ik ook geen gas uit de gasverspreider.
het rare vind ik, ookal start ik volgas en door,... bougies blijven droog....
Weet iemand voor mij een oplossing of een richting waar ik kan gaan kijken????
Bedankt gr Ronald
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nokkenas timing controleren
ontsteking volgorde en timing
controleren of de kleppen openen en sluiten
ontsteking heb ik gecontroleerd door 1 cil in bdp, compr slag. dan de de rotor naar bougie kabel van 1e cil
1-3-4-2
de tuimelaars zijn er ook af geweest, wel vond ik raar toen alles in elkaar dat, de klep speling bij de inlaat heel strak was,
en de uitlaat just heel ruim, bij alle cilinders,
die heb ik dus gesteld 4 op tuimelen 1 stellen
2 op tuimelen 3 stellen enz.
gr ronald
14 jaar
compressie goed??
denk dat de kleppen niet openen
of niet optijd
bedenk net
deze heeft 2 nokkenassen
heb je ze niet per vergissing gewisseld
dacht dat het kon maar weet het niet meer zeker
is al een poos geleden dat ik een mb heb gehad van die jaren
vacuum meten-heeft 1 nokkenas -timing nokkenas
ja inderdaad, deze heeft een nokkenas
de timing lijkt mij goed, want als de zuiger van de 1e cil omhoog komt, staan de kleppen gesloten,
en zodra de zuiger weer naar beneden gaat, gaat de uitlaat weer open,
ik begrijp ook niet echt waarom de bougies niet nat worden, na volgas doorstarten...
hoe kan ik het beste de nokkenas timing controleren??
de vacuum slang bovenop het luchtfilter heb ik niet geplaatst, want ik start zonder luchtfilter deksel, maar wel vacuum getrokken aan de slang tijdens het starten ,zonder resultaat.
alvast bedankt voor jullie reactie's
14 jaar
en zodra de zuiger weer naar beneden gaat, gaat de uitlaat weer open,
en dat kan dus niet
dat is dan of de inlaat slag
of de arbeids slag
de uitlaat gaat pas open als de zuiger omhoog komt
ja klopt, dat bedoelde ik bij de slag erna gaat de uitlaat klep open.
14 jaar
toch eerst compressie meten
en controleer of alle slangen vast zitten van af de motor naar de lucht weger
en dat er geen scheur inzit
oke bedankt voor het advies,
ik ga er naar kijken,en hou ik u op de hoogte.
Kan dat ook de reden zijn dat de bougies droog blijven, terwijl er brandstof bij de injector en de koudstart injector komt??
mvgr ronald
14 jaar
als de kleppen niet openen of sluiten kandat
als alles goed werkt zal een bougie niet nat worden maar slaat de motor gewoon aan
als je natte bougies hebt is dat een teken van verzuipen en zal je juist start moeilijkheden krijgen
ja oke, dat klopt, maar dat zou wel beteken dat er bezine in de cilinder komt,
en dat gebeurt er juist niet,
ook al start ik volgas, de bougie wordt maar niet nat.
terwijl er wel brandstof wij de injector komt
de motor heb ik getoornd, en zag dat alle kleppen werden bedient.
Mvgr
14 jaar
nokkenas staat vermoet een halve toer verkeerd,merktekens nazien met krukas en onsteking.anders een monteur laten controleren als ge het niet snapt.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 230 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar