Mercedes-Benz Sprinter: Motor start wel maar slaat niet aan koud of warm

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2200 CDI

Motor slaat niet aan. met een beetje remmenreiniger slaat de motor meteen aan en loopt meteen goed op 4 cilinders.
Retourtest gedaan cilinder 1 35 ml cilinder 2 30 ml cilinder 3 65 ml cilinder 4 40 ml
Verstuiver 3 vervangen maar geen resultaat , motor slaat niet aan , weer lektest gedaan cilinder 3 20 ml retour.
Gloeibougie's gecontroleerd hebben warm een stroomverbruik van 9 tot 12 A
Heb zelf het vermoeden dat de opvoerpomp te weinig brandstof geeft, weet iemand hoe ik de capaciteit van de pomp kan testen.

Scheepers

Geplaatst door Scheepers (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz Sprinter? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

PeterK011 (10), 14 jaar geleden

Dichtingen op de druksensor oké?Deze zit op de common-railbuis.
Cdi start ook zonder gloeien.Veel vito's zitten met kopotte gloeikaarsen omdat ze er toch niet meer uitkunnen.

Mvg

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 14 jaar geleden

Het drukregelventiel zit achterop de rail en die ringen gaan idd wel vaker kapot. Nieuw setje ringen kost maar een paar euro bij de dealer.

maarten4874 (0) PRO, 14 jaar geleden

meet eens op de signaaldraad van de druksensor van de common rail. de motor moet aanslaan bij 1,4 volt,als ie dat niet haalt
heb je waarschijnlijk teweinig opbrengst of lucht in het systeem.
succes!

Paul de Bruijn (0), 14 jaar geleden

Ik heb zelf een wat oudere e 270 cdi (zo'n 300k op de teller) en inmiddels de nodige cdi-ervaring: de cdi's draaien ook met een defecte lmm alleen duurt het koud starten dan wel langer. Je krijgt met een defecte lmm geen foutmelding in het display maar wel als je hem met de juiste software uitleest. Als de lmm kapot is draait de cdi met beperkt vermogen (geen turbo). Ik heb dit zelf zo ervaren. Een andere probleem bij niet starten is lucht in de kunststof brandstof aan/afvoerslangetjes (hier kunnen haast onzichtbare scheurtjes in zitten die vooral bij vriezend weer gaan lekken) dit is te verhelpen door de slangen compleet te vervangen (denk ook aan de rubber afdichtringetjes). Verder is het mogelijk dat er een verstuiver defect is geraakt (maar in mijn ervaring heeft de auto dan al een poos niet lekker gelopen: veel roeten en hoge lekwaardes die je er met software kunt constateren). Tot slot heb ik zelf inmiddels ook alle rubbertjes en afdichtingen van de regelventielen in de commonrail al vervangen: ook deze gaan door veroudering vooral bij vriezend weer lekken waardooor de drukopbouw en start vertragen. Ik vermoed dat het zoiets is omdat de pomp blijkbaar na doorstarten wel voldoende druk opbouwt om toch even te draaien. Ik hoop dat je iets aan deze bijdrage hebt. Succes

Scheepers (0) PRO, 14 jaar geleden

Probleem opgelost.
Het rubber ringetje van de druksensor gescheurd waardoor er te weinig druk opgebouwd wordt bij starten.
Bedankt voor de hulp.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Sprinter of stel zelf een nieuwe vraag.