Dag mensen, ik heb een Mercedes w116 (450SE) uit 1974 op gas, op gas loopt hij redelijk (voorheen beter) sinds een paar maanden is de topsnelheid gedaald op zowel gas als benzine. Op benzine stotterd hij enorm en wil hij maar niet harder dan 70 km p/u op gas loopt hij met moeite naar de 150/160 km. ik heb de j-tronic al geprobeerd, maar daar ligt het waarschijnlijk niet aan. Is er iemand die mij hierbij kan helpen tegen vergoeding? bel 06-41394750.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ook hier is waarschijnlijk sprake van verschillende oorzaken/kwalen.
Ten eerste lijkt het mij niet geheel onmogelijk dat er sprake is van verlies van compressie. Wat bij LPG gebruik helaas wel vaker het geval is. Kleppen, zittingen, geleiders, zuigerveren. Allemaal zaken die vroeg of laat het begeven.
Ten tweede hebben deze motoren veel frequenter onderhoud nodig dan wat we met hedendaagse dingen gewend zijn, en al helemaal op gas. Heb je wel eens de kleppen gesteld? Hoe staat de ontsteking/gebit in orde? Heb je al op valse lucht gecontroleerd?
Allemaal zaken die mee kunnen spelen.
Uit jouw verhaal maak ik op dat je het niet zo nou neemt, anders zou je geen maanden doorrijden met een rot lopende motor.
Helaas is reparatie van boven beschreven relaas een kostbaar en tijdrovend klusje. Ik zou je daarom adviseren om eerst kleppen te (laten)stellen en vervolgens compressie te meten.
En neem maar van mij aan dat gas om op te koken is / of je kachel op te stoken.......
De kleppen van deze auto stellen automatisch hydraulisch, heb ik me laten vertellen, dus dat hij het vanzelf doet.
19 jaar
Pas vanaf de 380/500 zelfstellend dus...1980[126 model]
De kleppen van deze modellen zijn zeker niet zelfstellend. De tip van mijn voorgangers is dan ook zeer goed. Eerst kleppen laten stellen, dan compressie laten meten. Je hebt dan inderdaad een indruk over de conditie van de motor. Als de compressie op een aantal cylinders al niet goed is, dan hoef je voorlopig niet verder in de LPG installatie en het benzine injectiesysteem te duiken.
Mocht de compressie wel goed zijn, dan is het raadzaam om de auto naar een bedrijf te brengen dat kennis heeft van zowel de benzine injectsystemen uit die jaren en van de moderne LPG-installaties. Helaas zijn dat soort bedrijven niet zo heel erg gemakkelijk te vinden.
Succes!
Axel
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar