Hallo,
Ik ben van plan om mijn OM616 motor te vervangen door een OM314.
Als 407 camper rijden in de bergen ging mij iets te moeizaam, vandaar.Er zit een 5-bak achter van een 307 aldus vorige eigenaar met ingekorte prise-as.Vraag:past de OM314 motor zondermeer en kan de rest van de aandrijving hetzelfde blijven?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bedankt Paul voor je reactie.Volledige type omschrijving = L 407 D.Staat de "D" voor Duesseldorfer? En wat is het grote verschil met TN?
Ik neem aan dat het een TN busjes is en geen Duesseldorfer? Vergeet het dan maar, een 314 motor is qua maatvoering niet te vergelijken met de 616.
Zal wel fijn rijden een laagtoerige 314 met veel koppel in een TN busje -:))
De "D" staat voor diesel volgens mij.
Mijn 407D (ook camper) heeft een cylinder met weinig compressie.
Kan de zuiger worden vervangen zonder de motor uit te bouwen?
19 jaar
Er zijn een TN407 D en een L407 D. De 'D' staat idd voor diesel en de 'L' voor het type cabine. De L is met ronde snuit en wordt ook wel Dusseldorfer genoemd. Volgens mij moet de OM314 dan wel in jouw auto passen.
Mijn ervaring met de OM314 is dat de motor snel slijt als hij zwaar wordt belast. In mijn geval was dat in een LP808 (wel logisch eigenlijk).
De mijne is een L407D, de Dusseldorfer dus. Hij weegt 2500 kg en komt een berg zeer traag op. De compressiewaarden zijn:
1e en 2e cylinder:bijna 30, 3e cylinder iets boven de 25, 4e cylinder iets boven de 15 (bar).
Zou de motor aan revisie toe zijn (een grotere motor overweeg ik nog niet).
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 407 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar