Hallo, ik ben sinds kort in het bezit van een mercedes C 230 van 2007
het lampje van de motordiagnose brandt heb het laten resetten bij de dealer maar is toch weer gaan branden
met de motor is alles in orde wie kan mij helpen om dit weer uit te krijgen of te resetten
afs Rob
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Uitlezen, + foutcode op dit forum plaatsen plaatsen
Het is net als vroeger bij de reclame: wrijven helpt niet, Rennies wel.
In dit geval helpt resetten niet, repareren wel.
Dus eerst maar eens de codes uitlezen en dan verder kijken hoe je dat moet oplossen.
Als het lampje brandt is er of een probleem met de motor of een probleem met de automatische versnellingsbak (indien aanwezig).
Doorrijden met het probleem kan tot veel duurdere reparaties leiden.
ik heb de motordiagnose uit laten lezen en er kwam uit dat de magneet sensor niet goed is, dus deze bij de mercedes dealer in rotterdam laten vernieuwen en je raad het al na 2 dagen gaat het lampje weer branden Is er iemand die mij kan vertellen waar dat contact zit zodat ik er zelf eens naar kan kijken ik heb vernomen dat het veel voorkomt en het vaak aan het contact ligt. Het gaat hier om een mercedes C klasse 23o met en benizemotor
14 jaar
Wat is een "magneet sensor"? En wat was de uitgelezen foutcode liefst compleet met nummer?
Logica zegt dat als de juiste sensor vervangen is dat dan de bedrading defect is of de ecu.
de code is 0060
en de tekst die erbij staat is Die verstellungderAuslassnockenwelle (Zylinderreihe 1) erfolgt verspatet
De status is GESPEICHERT
14 jaar
de code is 0060
en de tekst die erbij staat is Die verstellungderAuslassnockenwelle (Zylinderreihe 1) erfolgt verspatet
De status is GESPEICHERT
DE STELMAGNEET IS VERVANGEN
14 jaar
de code is 0060
en de tekst die erbij staat is Die verstellung der Auslassnockenwelle (Zylinderreihe 1) erfolgt verspatet
De status is GESPEICHERT
DE STELMAGNEET IS VERVANGEN
14 jaar
Van een 2007 model verwacht ik dat ze EOBD-codes gebruiken, zoals Mercedes al mimstens 10 jaar doet.
Code P0060 lijkt me niet van toepassing maar als je die 60 omrekent naar een getal waar de computer mee rekent krijg je 003C.
Code P003C lijkt me wel van toepassing: "A" Camshaft Profile Control Performance/Stuck Off Bank 1.
Beide omschrijvingen (de Duitse en de algemene in het Engels) gaan over een nokkenasversteller.
Het verschil is dat de Duitse tekst het over de uitlaatnokkenas heeft en de algemene Engelse beschrijft de inlaat-nokkenas versteller.
Mogelijk is hier de verkeerde sensor vervangen.
Aangezien het lampje brandt kun je wederom een code uitlezen - zou best een andere kunnen zijn.
In dit geval moet er 2 (TWEE) keer uitgelzen worden. Eerst met EOBD zonder de code te clearen en daarna met Mercedes specifieke software.
Op die manier moet er achter te komen zijn wat er nu defect is.
aangezien er vier nokas verstellers op deze auto zitten kan er nu wel weer 1 stuk zijn.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar