Mercedes-Benz G-Serie: motorolie in koelsysteem

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Diesel, Motorcode: G300 24 kleppen

Bonjour.
Ik heb hier een Mercedes Gelánde 4x4 . Motor , 300 turbo diesel intercooler.
Er komt motorolie in het expansietankje van de koelvloeistof.
Ik heb inmiddels drie keer de cylinderkop eraf en erop geschroefd , maar het blijft ergens lekken.
De motoroliecooler die in de radiateur zit heb ik ook al een keer kort gesloten.
Heeft iemand een idee waar ik het probleem moet zoeken.
Groet Frans

sterre-france

Geplaatst door sterre-france (0) PRO , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz G-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

fastbreakrijder (0) PRO, 14 jaar geleden

Een scheur in de kop of het onderblok?
De kop al af laten persen?

sterre-france (0) PRO, 14 jaar geleden

Hallo Wilbert.
Nee ik heb de kop nog niet afgeperst. Moet ik hem er weer effe afschroeven. Kan ik geen luchtdruk zetten op het oliesysteem via de oliedrukzender en dan kijken of er luchtbelletjes in het koelwater opstijgen. Of is dat een stom idee ?

fastbreakrijder (0) PRO, 14 jaar geleden

maar dan weet je nog steeds niet waar het probleem zit.
meestal scheurt de kop dus die zou ik af laten persen.

sterre-france (0) PRO, 14 jaar geleden

Voor het afpersen hoef ik in dit geval alleen de oliepassage af te pluggen en daar de luchtdruk op te zetten? De motor loopt perfect , rookt niet , en gebruikt geen koelvloeistof . Het is dat vierkante gat dat doorverbinding maakt naar de dubbele nokkenassen, aan de voorkant van de kop.

sterre-france (0) PRO, 14 jaar geleden

Mocht de kop gescheurd zijn , hoe kom ik aan een andere ? Zitten die 24 kleps koppen ook op de andere 300d uitvoeringen ?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz G-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.