Mercedes-Benz Vito: nalopen na dat ik de auto uitzet

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 110 turbo

hallo ik had een vraag ,
ik heb een vito en heeft een natinale autopas en heeft 220.... gelopen mijn probleem is nu sinds 1 week dat hij blijft nalopen tot dat de laatste diesel uit de lijdingen/slangen zijn als ik hem uit zet hoe of wat is of kan het probleem zijn.
hij start wel gewoon zoals ie deed en dus nog doet dus gloeien en starten en lopen, maar alleen met uitzetten dus niet loopt ie nog ff door mijn idee wat ik dacht het laatste diesel wat in de leidingen/slangen zijn.

hoop graag iets te vernemen van iemand dit is best iritant vooral bij klanten
het is een vito bj 98 en een automaat.

mvg.
fam.mulder
te deventer

pmvito110

Geplaatst door pmvito110 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz Vito? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

19 Reacties

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 11 jaar geleden

Misschien een vacuümprobleem. Werkt je koplamphoogteverstelling nog wel? Trekt de auto nog zoals normaal?

pmvito110 (0), 11 jaar geleden

ga ik zometeen gelijk kijken u hoordt hierover nog van mij vanavond en alleen als ik hem start en rij als eerste keer weg dan trekt ie niet als normaal nee heb er nu xenon verlichting in misschien inderdaad vacumslangetje los getrokken zonder dat ik het door had je hoordt van me alvast super bedankt

pmvito110 (0), 11 jaar geleden

nou ik heb gekeken en inderdaad ze gaan niet naar boven en of naar beneden.
ook heb ik gekeken naar de lucht slangen maar die zitten er wel gewoon op (op de koplampen)weet u dan misschien waar ik het dan moet zoeken.
heb ik een autobrug nodig weet u waar ze altijd lek raken of zo iets
hoor graag van u

in iedergeval al bedankt ik praat met een pro.

mvg.
fam.mulder

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Ook dat membraam op de brandstoppomp kan defect zijn. Er zit een hendeltje naast om de motor handmatig uit te zetten. Alle bediening in een merc. gaat op vacuum van de rempomp. Kijk ook naar gescheurde rubber verbindingen.
Succes.

pmvito110 (0), 11 jaar geleden

nee brandstofpomp is was vervangen in juli door benz garage en ik was daar al geweest ik dacht namelijk het zelfde dat hun dat hadden gedaan want dat was het laatste wat er was gedaan aan me bus vandaar ,maar uitlezen kost geld en hun hadden brandstofpomp nagekeken ivm garantie
wel bedankt

pmvito110 (0), 11 jaar geleden

fijn trouwens zulke goede monteurs hier vlak bij hahaha altijd ver weg man als je ze nodig hebt.

ben wel blij met z'n site

pmvito110 (0), 11 jaar geleden

ik ben maar een schilder en ben niet technisch met auto's sorry

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Het is niet zo ingewikkeld ! Bij het contactslot zit een klein luchtkraantje . Door dat te openen bij het contact uit zetten verbind je het vacuum wat op de leidingen staat met het vacuumpotje op de brandstofpomp aan de motor.Dit gaat automatisch.
Dat je daarna de motor weer kan starten komt door een klein filtertje en een kleine opening die weer wat lucht toe laat en de afsluiter komt weer terug .
Je weet nu waar je kijken moet ,dus laat wat van je horen. ............... Succes.!

pmvito110 (0), 11 jaar geleden

oooo nee dat meen je kan het ook zijn dat het het hele ding is die heb ik verwijdert want mijn orginele klapsleutel was gebroken en heb de orginele in dat cirkeltje gedaan maar niet daar maar onder het stuur en de bijgemaakte sleutel in het contackt anders liep de auto niet en ik dacht dat dit kwam door een startonderbreker die in de klapsleutel zit

pmvito110 (0), 11 jaar geleden

ik praat over een zwarte ring om het contactslot heen die heb ik moeten verwijderen want anders paste de bijgemaakte sleutel niet en aangezien er een koperering in zit en daar aan een slangetje dacht ik dit is mijn startonderbreker en werkt anders niet met in contackt komen met mijn klapsleutel

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 11 jaar geleden

Dat is alleen maar een detectiering voor de startonderbreker.
Hoor je met lopende motor iets sissen in de buurt van de koplamphoogte-stelknop? Je moet echt de vacuümleidingen controleren onder de motorkap en rond de stuurkolom. Is er pas iets gerepareerd of losgeweest?

pmvito110 (0), 11 jaar geleden

ja ik hoor wat sissen ja bij de lampen stel unit of blazen moet ik dat dan loshalen en nee heb niks vervangen alleen de sleutel en de detectie ring verwijdert en ergens anders geplaatst onder het stuurhuis


daat ga ik wel kijken dan bij de lampenstelunit?

echt al super bedankt we komen er wel hahaha

Mvg
fam.mulder

pmvito110 (0), 11 jaar geleden

hartstikke bedankt ik heb het gevoden het was het boventse slangetje boven me contacktslot en die was gescheurt en heb deze net gemaakt ik wil jullie allemaal hartstikke bedanken voor jullie hulp echt toppie mocht ik weer wat hebben dan weet ik jullie te vinden nogmaals dank jullie wel

Mvg.
Fam.Mulder

pmvito110 (0), 11 jaar geleden

ook wou ik even vragen of ik ergens een tekenig kan vinden voor een stappen plan voor de bestuurderskant deur paneel hoe ik deze er af krijg mijn centrale vergrendeling van deze kant deur werkt niet en ik hoor ook niks ik wou even kijken of de stekker er toevallig af was of zoiets

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 11 jaar geleden

9 van de 10 keer is de bedrading geknikt tussen de deur en de carrosserie. Je kan de kabelboom loshalen binnen in de auto ter hoogte van het koppelingspedaal. Dan heb je ruimte om de kabels te controleren en te repareren. Zet er wel nieuwe stukken tussen en niet solderen of amp op de plek waar ze geknikt zijn. Dan kan je er net zo goed niets aan doen.

pmvito110 (0), 11 jaar geleden

is met een krimpsok wel goed als dat het is en ik heb een automaat maar dat verandert weinig toch het blijft op de zelfde hoogte dus ik moet ff de kabel vanaf de deur tot de koppelingspedaal nakijken als dat het is ga ik daar van het weekend wel mee aan de gang je hoordt zeker van mij alweer bedankt hahah kan ik ook trouwens een andereklapsleutel halen met de onderbreker er in want merc.dealer is wel heel erg duur voor een nieuwe pff maar het staat niet netjes zo met al die plakbant in iedergeval bedankt en je hoort van het weekend van me

Mvg.
Fam.Mulder

JagerAutomotive.nl (0) PRO, 11 jaar geleden

Er zijn waarschijnlijk kabels gebroken door het knikken met open en dicht doen. Je moet er dus een reparatie aan doen. Het punt wat je repareert mag niet in het doorvoer rubber zitten, want dan is het zo weer kapot.

pmvito110 (0), 11 jaar geleden

o oke prima dus beter is een nwe kabelboom in iedergeval bedankt en verkoop jij ook met de zelfde code klapsleutel of heb jij toevallig een oplosing hier voor
mvg
pascal

pmvito110 (0), 11 jaar geleden

nou ik ben er klaar mee kut electra heb had het voor elkaar de centrale deurvergrendeling maar nu gaat ie dicht en direckt weer los heb nu de zwarte en witte stekker losgehaald en kan hem nu wel handmatig dicht doen en bij de bijrijderskant 2x achter elkaar de deuren opslot doen met centrale deurvergrendeling ik kom er niet uit hoor?

sorry
mvg.
fam.mulder

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.