Ik heb een vito 110 CDi die niet aan wil slaan, met remmenreiniger gaat hij lopen, dan blijft hij lopen, ga je rijden dan op een gegeven moment stopt hij, als hij eenmaal weer loopt en je zet hem uit gelijk niet meet willen aanslaan je moet hem met remmenreiniger opstarten, ik heb een ook een paar keer gehad dat het brandstoffilter helemaal leeg was, wie heeft een idee
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ergens een brandstoflekkage, cq valse lucht lijkt me meest voor de hand liggend.
afdichtringetje brandstofdrukregelklep op rail wellicht.
grt, j.e
Ik zag heel veel lucht vanuit het filter de brandstofslang in gaan naar de pomp, ik heb de slang bij de pomp direct gevoed met diesel dus alles omzeilt geen lucht meer, met een los tankje die aan de motorkap gehangen, maar als ik hem uitzet en weer wil starten slaat hij niet aan.
Heeft zo'n vito geen opvoerpomp in de tank?
Ik weet het zelf niet maar wellicht is er iemand die het weet?
Hij heeft geen opvoerpomp in de tank, wel een opvoerpomp aan de kop van de motor, en daarvoor zit ook een pompje dit is volgens mij de aanzuigpomp
wellicht zit er in het brandstoffilter-huis een terugslagklep die defect is.
Dan kan de brandstof terug zakken.
Het makkelijkste is om het raildrukregelventiel te controleren. Vaak scheuren de afdichtringen van dat ventiel. Als je voor de auto staat rechts op de rail. De ringen kosten 3 bij de dealer. Zijn deze ringen goed, dan moet je een injectorlektest uitvoeren. Misschien is er een injector met te veel inwendige lekkage.
Probleem opgelost, ik heb de ringetjes van de regelaar vernieuwd, diverse ringen bij het filter en er was een slang doorgeschuurd onder de motorsteun deze trok ook valse lucht, bedankt voor alle antwoorden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar