Mercedes-Benz S-Klasse: Niet kunnen starten na rit van 30 km.

Bouwjaar: 1988, Brandstof: Benzine, Motorcode: 260se

Na een rit van ongeveer 30 km, de motor was dus goed warm, stopte ik om een passagier af te zetten en zette daarbij de motor uit. Zo'n 3 minuten later wilde ik weer starten, maar lopen ho maar.

De rotor, verdelerkap en kabels zijn pas vervangen en tot voor een dag of drie heb ik geen problemen gehad.

Ik heb daarna nog wel 20 minuten geprobeerd te starten, maar steeds niks dus.
Alles leek goed te zijn bij het starten: accu vol, genoeg benzine, kabels gecontroleerd en ook in orde. Motor draaide ook goed rond, maar wilde dus niet aanslaan.
Na een kwartiertje wachten nog maar eens geprobeerd en toen sloeg de motor aan en kon ik weer normaal rijden. Geen gestotter tijdens het rijden, alles normaal dus.
Ik zelf dacht eerst een elektrisch probleem, maar dan had ik later niet meer kunnen starten.
Het is een gewone 2,6l benzinemotor met Bosch KE III-jetronic.

Heeft iemand een idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn?

Tantrum

Geplaatst door Tantrum (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz S-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

mart-vervoort (0) PRO, 16 jaar geleden

laat het co gehalte eens controleren. kan zyn dat ie te arm staat. even iemand na laten kyken die er verstand van heeft. motoren zyn hier heel gevoelig voor. niet zelf aan de afstelling klooien want dan kryg je hem nooit meer goed .succes martin

ahavelaar (0), 16 jaar geleden

kontroleer ook even met de deur open als je het kontaktslot aanzet of je de brandstofpomp achter onder de auto
hoort draaien. mvg. Arie

Tantrum (0), 16 jaar geleden

Bedankt voor de tips

De brandstofpomp gaat inderdaad draaien als de sleutel wordt omgedraaid.
Het probleem heeft zich niet meer voorgedaan, maar ik heb ook alleen korte ritjes gemaakt, waarbij de motor niet helemaal warm wordt.
Ik zal ook de CO opnieuw laten nakijken.

Grtz,

Rob


Update 2/10/2007:

Het probleem is nog niet opgelost. Ik zal de kabels nog maar eens laten vervangen door originele MB.

Rob

Update 8/6/2008:

Stond vrijdagavond dus langs de weg. Bleek toch de brandstoftoevoer te zijn. Het relais van de brandstofpomp is rot. Als die warm is, komt ie niet meer op en moet dan helemaal afkoelen. Met een paar tikjes komt ie weer los en eenmaal opgekomen blijft ie 't doen. Dus snel even een nieuwe halen.

Rob

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.