👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo allemaal,
Ik heb hier een S350 turbo diesel, die goed start, netjes loopt, maar na 5 minuten rijden, valt het vermogen weg.
Er moet dan vol gas gereden worden om redelijk op gang te komen, motor maakt dan veel toeren 4500 en schakelt dan met een schok over.
Als het contact 5 minuten uit gestaan heeft, rijdt de auto weer met vol vermogen (ong. 5 min.).
Deze auto blijkt slecht onderhoud gehad te hebben want luchtfilter was over het hele vlak zwarter dan een deurmat, deze vervangen, maar geen resultaat, ook het brandstoffilter (ronde filter voor de pomp) is vervangen en wederom geen resultaat.
Is er nog een pomp tussen tank en filter geplaatst?
Auto rookt niet en verder geen rare bijgeluiden.
Auto is 1 x stil gevallen tijdens het rijden, 10 seconden daarna weer gestart en verder gereden en 1 x tijdens stationairloop, daarna ook weer gewoon gestart.
Hij moet in 13 seconden naar de 100, maar na 13 seconden zit je aan een krappe 80 km/h.
Wie weet wat dit kan zijn? Ik zie geen luchtbelletjes in de dieselslangen, maar zijn ook donker van kleur.
Na het vervangen van het brandstoffilter ben ik even bezig geweest te ontluchten door de slangbouten iets op te lossen.
Probleem deed zich voor van de 1 op de andere dag.
Ik hoor graag van jullie!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Niemand?
Auto valt niet meer uit, na 5 minuten stationairloop blijft het probleem, 5 minuten contact uit rijdt de auto weer even goed ca. 1 km, reageert dan heel goed op het gas.
Zou het een temperatuur gerelateerd probleem zijn of moet ik het zoeken in de brandstoftoevoer?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar