auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz S-Klasse: Kachel/Airco is instabiel

Brandstof: Diesel, Motorcode: 320CDI

Aan de bestuurderszijde gaan de ventilatie openingen zo nu en dan op volvermogen hette lucht blazen, alsgevolg hiervan lijkt het alsof je in een Sauna zit. De passagierszijde blaast wel koude airco lucht maar kan de hitte niet verwerken. Na enige uren rijden is de middenconsole achter de automaatpook als een oven. Hier heb ik sleutels liggen die dn nog nauwelijks vast te houden zijn van de hitte. Na stilstand of herstart kan alles weer tijdelijk normaal werken.

Geplaatst door

havermans (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Lijkt mij meer op een verstopping ofwel dat de thermostaat(vorstbeveiliger) ook wel thermistor genoemd defect is, en dat zich rijp (ijs) op de verdamper afzet, aan 1 kant niet koelt en aan de andere kant juist nog wat koude lucht werkneemnaar is.
Rijp op de verdamper belemmerd de luchtstroom.
Na stilstand dooit het ijs op de verdamper en zal zich weer na verloop van tijd voordoen.

TheoStek 0
badge

17 jaar

kan meerdere oorzaken zijn de kachel is gescheiden geregeld door de duoventielen voor links en rechts als deze blijft hangen dan blijft ie open en stroomt er heet koelwater door die zijde. Dit zijn tactmodule`s en werken met blokspanning aan uit de frequentie hiervan bepaalt de doorstroming van koelwater. het probleem kan dus in het mechanische deel van het ventiel zitten maar ook de aansturing kan een storing hebben die meestal wel wordt opgeslagen Eerst even uitlezen op storingen. staan er geen storingen in dan is het meestal mechanisch. Na herstart worden de ventielen reset en opnieuw aangestuurd en kan deze dus weer even normaal werken tot ie weer klemt.

nic 0
badge

17 jaar

Duoventielen vervangen. Zitten onder de ruitenwissermechaniek, maar let op voor de juiste aansluiting van de waterdarmen!

Bart449 0
badge

17 jaar

Kan het ook aan het controle paneeltje liggen?
Ik heb een soortgelijk probleem met een C180

mvg,
Hans.

Hans4040 1435
badge vip badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.