Mercedes-Benz S-Klasse: Kachel/Airco is instabiel

Brandstof: Diesel, Motorcode: 320CDI

Aan de bestuurderszijde gaan de ventilatie openingen zo nu en dan op volvermogen hette lucht blazen, alsgevolg hiervan lijkt het alsof je in een Sauna zit. De passagierszijde blaast wel koude airco lucht maar kan de hitte niet verwerken. Na enige uren rijden is de middenconsole achter de automaatpook als een oven. Hier heb ik sleutels liggen die dn nog nauwelijks vast te houden zijn van de hitte. Na stilstand of herstart kan alles weer tijdelijk normaal werken.

havermans

Geplaatst door havermans (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz S-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

TheoStek (0) PRO, 16 jaar geleden

Lijkt mij meer op een verstopping ofwel dat de thermostaat(vorstbeveiliger) ook wel thermistor genoemd defect is, en dat zich rijp (ijs) op de verdamper afzet, aan 1 kant niet koelt en aan de andere kant juist nog wat koude lucht werkneemnaar is.
Rijp op de verdamper belemmerd de luchtstroom.
Na stilstand dooit het ijs op de verdamper en zal zich weer na verloop van tijd voordoen.

nic (0) PRO, 16 jaar geleden

kan meerdere oorzaken zijn de kachel is gescheiden geregeld door de duoventielen voor links en rechts als deze blijft hangen dan blijft ie open en stroomt er heet koelwater door die zijde. Dit zijn tactmodule`s en werken met blokspanning aan uit de frequentie hiervan bepaalt de doorstroming van koelwater. het probleem kan dus in het mechanische deel van het ventiel zitten maar ook de aansturing kan een storing hebben die meestal wel wordt opgeslagen Eerst even uitlezen op storingen. staan er geen storingen in dan is het meestal mechanisch. Na herstart worden de ventielen reset en opnieuw aangestuurd en kan deze dus weer even normaal werken tot ie weer klemt.

Bart449 (0) PRO, 16 jaar geleden

Duoventielen vervangen. Zitten onder de ruitenwissermechaniek, maar let op voor de juiste aansluiting van de waterdarmen!

Hans4040 (300) PRO, 16 jaar geleden

Kan het ook aan het controle paneeltje liggen?
Ik heb een soortgelijk probleem met een C180

mvg,
Hans.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.