Mercedes-Benz 280: niet op benzine lopen W126

Bouwjaar: 1981, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.8 6 cil

Heren,

Heb hier een MB 126 met het volgende rare probleem. De auto kan alleen starten op LPG, op benzine gaat de starter wel rond, maar hij slaat niet aan.
Op LPG loopt de auto goed, maar op benzine is deze niet af te stellen. Ik heb nu de kleppen gesteld, bougies vervangen, ontsteking afgesteld, maar zonder resultaat.
Er zit een K-jetronic injectie op, en als ik de inbussleutel (door het gat in het luchtfilter) op de stelbout druk valt de auto meestal uit, als ik het stationair toerental naar beneden wil brengen gaat deze tot ca. 1000 rpm, alles daaronder valt de motor uit. ook het CO varieerd constant tussen 0,11 en 10 of hoger.
De auto heeft volgens de eigenaar zeer goed gelopen op benzine en heeft na de gasinbouw niet mooi meer gelopen op benzine.
Heeft iemand ervaring met het afstellen van de k-jetronic op deze auto, en kan het zijn dat de nieuwe LPG installatie het probleem veroorzaakt?

Alvast bedankt voor reactie.

Erik

01erik01

Geplaatst door 01erik01 (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz Overig? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

mart-vervoort (0) PRO, 17 jaar geleden

kyk of alle vacuumslangetjes erop zitten. als je de inbus erin duwt voel je hem in het inbusboutje vallen. jemoet dan met hele kleine stukjes verdraaien demotor goed krygen..indraaien is ryker .uitdraaien is armer. de aluminiumplaat in de aanzuighuis zal ongeveer gelyk liggen met de bovenkant..je kunt de motor ook als ik my niet vergis achter de ontsteking schuin naar beneden kyken[ zit grote witte afstelschroef]harder en zachter laten lopen.dit alles in samenwerking met je co-tester moet dat lukken.

01erik01 (0) PRO, 17 jaar geleden

De stelschroef in het lichtfilter moet je idd indrukken, en deze valt in een nokje. Ook de stationairschroef had ik al gevonden. Maar met geen van beide krijg ik hem goed. Zoals gezegd valt de motor constant uit.
Wat bedoelt U met de alu plaat in de aanzuigbuis, die zie ik niet zitten.

Groeten,

Erik.

mart-vervoort (0) PRO, 17 jaar geleden

luchtfilter eraf halen. je kykt er dan boven op.dit plaatje[luchtweger] moet beslist vlak zyn. maar ik vermoed dat er ergens valse lucht word getrokken.kyk eens van onder de motor met een lamp.je ziet dan een hoop slangen lopen.rechts achter op de motor richting bak loopt ook nog een slangetje controleer deze allemaal. met gas merk je byna niet als er een lek is maar op benzine lopen ze dan beroerd of je krygt hem niet afgestelt.controleer ook de slang naar de rembekrachtiging.[haarscheuren] ik ben erook vaak mee bezig geweest maar van de tien keer was het een vacuumlek .succes martin

spanbandje (0) PRO, 17 jaar geleden

Ik heb het ook gehad bij mijn eigen wagen 280 SLC onderzijde spruitstuk aan achterzijde motor zit een vacuum slangetje,bij mijn was het bochtje gescheurt.
ik kwam er achter door langs het spruitstuk remmenreiniger te spuiten als de motor loopt als er een vacuum lek is dan merk je het gelijk, let op dit is wel brandgvaarlijk elke keer een beetje spuiten en houd een brandslang bij de hand voor als de remmenreiniger vlam vat, je hebt kans op brand maar het werkt wel perfect, dus oppassen!!!!

01erik01 (0) PRO, 17 jaar geleden

Krijg de auto hier binnenkort zal eens even naar de slangen gaan kijken. Bedankt voor de reacties.

Groeten,

Erik

Sean750 (0), 17 jaar geleden

Wat ook nog wel eens wil gebeuren is dat de luchtweger een opdonder heeft gekregen van backfire (bijvoorbeeld kromme plaat). Dan krijg je hem ook niet mooi meer afgeregeld. En die 6 cilinders hebben nog wel eens last van backfire...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Overig of stel zelf een nieuwe vraag.