beste mensen
ik heb een probleem met een sprinter 211 cdi sprintshift
als je deze start dan krijgt klem 50 op de startmotor geen spanning, volgens mijn schema word klem 50 gevoed door een relais onder de bestuurderstoel
als ik daar op meet dan wordt het relais bekrachtigd en ook de draad die van het contactslot afkomt krijgt spanning
alleen de zwart gele die naar de startmotor gaat blijft spanningloos
relais is vervangen bedrading doorgemeten stekkerverbindingen relais overbrugd accu is goed massa punten gecontroleerd en
als ik de startmotor doorverbind en bedien het contactslot start auto direct
kent iemand dit probleem dan hoor ik het graag
mvg luc
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Startrelais wsp bedrading computer! Tot waar heb je klem50 wel op startrelais? Geeft die starterror?
tot aan de dikke paarse draad op het relais
als draad aangesloten zit op startmotor dan geen spanning op zwart gele als je start draad los haalt op startmotor dan wel spanning
ga vandaag ververder meten
mvg luc
ik heb ondertussen verder gemeten
ik heb op het startrelais onder de stoel gemeten op 85 en 86 en heb hier 8.2 volt
deze draden komen uit de ecu en hebben geen weerstand
ondertussen start de auto steeds weer en meet ik weer 12 volt tijdens starten
gaan deze de massa en de voeding op de ecu heb ik gecontytroleerd en hier staat gewoon 12 volt
fout code p 1330 geeft hij aan
iemand nog suggesties
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p...
misschien computer opnieuw inleren??
Ik heb dit probleem weleens vaker gehad. De draden die het startrelais doorschakelen worden door het CDI aangestuurd, één aan massa en de andere krijgt 12V. Probeer eens het startrelais te overbruggen door de dikke draden met elkaar door te verbinden. Start de auto dat wel, dan zit het probleem dus in het CDI.
Heb dit gedaan en de auto start dan direct
twijfel nog een beeje of het in de ecu zit
dit is een sprintshift en deze moet neutraal staan.
daar ik zelf geen juist schema heb van het sprintshift gebeuren ga ik daar ook nog even naar zoeken en doormeten
al staat in het display dat hij vrij staat. kan het er ook nog mee te maken hebben dat ze hem in de versnelling wegzetten en als ze dan willen starten weer neutraal zetten
mvg luc
Elektrische gedeelte van het contactslot is de boosdoener niet de cdi, hou je contactsleutel maar vast op de startstand en dan aan de bedrading achter het contactslot rommelen...
als ik op de startdraad meet achter op het contactslot staat hier gewoon 12 volt op
alleen op de stuurdraden die van de computor afkomen daar staat 8.2 volt op
klant heefd auto weer meegenomen kon hem niet meer missen dus wachten we het even af
alvast bedankt voor het meedenken.
klant rijdt ondertussen een goede week zonder problemen er heeft toch een slecht contact gezeten in de bedrading tussen ecu en startrelais
want dit is het enige wat ik gecontroleerd heb en gereinigd
dus bedankt voor het meedenken
mvg luc
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Sprinter of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar