Mercedes-Benz C-Klasse: noodloop

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 220

heren/dame, 220cdi 1998 noodloop met edc lampje aan, uitgelezen; P1622, elektrohydraulisch brandstofafslag?
als reset, na starten direct weer aan. en in noodloop. wie weet wat?

WOOLDRIKVANMILTENBURG

Geplaatst door WOOLDRIKVANMILTENBURG (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz C-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

ToniMB (0) PRO, 15 jaar geleden

Waarschijnlijk een defect stopzetventiel, die zit als je er voor staat links naast de hogedrukpomp.

WOOLDRIKVANMILTENBURG (0) PRO, 15 jaar geleden

links naast de pomp zit via een pvc pijpje van 5-6 cm wel een kastje met stekker, bedoel je deze?
ik dacht dat cdi wordt uitgezet door de verstuivers stroomloos te zetten.
oudere diesels hebben een elektro-klep-solenoid.
en de auto rijdt gewoon, op noodloop.

Siem Bijman (140) PRO, 15 jaar geleden

Zit hier niet zo'n map-sensor op? want die gaan vaker stuk. Kun je geloof ik ook gewoon losgooien. We hebben dat al een paar keer gehad, maar ik weet niet 100% zeker dat het de mapsensor was of een onderdruk klep.

ToniMB (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=WOOLDRIKVANMILTENBURG]links naast de pomp zit via een pvc pijpje van 5-6 cm wel een kastje met stekker, bedoel je deze?
ik dacht dat cdi wordt uitgezet door de verstuivers stroomloos te zetten.
oudere diesels hebben een elektro-klep-solenoid.
en de auto rijdt gewoon, op noodloop.[/quote]
Ja dat is hem inderdaad, alleen de eerste cdi's hadden deze. Hij is inderdaad komen vervallen omdat hij niet echt nodig is op een common rail, daarom kun je hem nu ook nog stopleggen. Je kunt hem trouwens ook doormeten, inwendige weerstand moet zo tussen de 10 en 15 Ohm liggen.

ToniMB (0) PRO, 15 jaar geleden

En? Probleem verholpen inmiddels?

WOOLDRIKVANMILTENBURG (0) PRO, 15 jaar geleden

luister en huiver; de man rijdt het weekeinde door in noodloop; gaat tanken en hoort als de motor loopt een tikkend geluid bij het re.achterwiel,
ik denk dat het de kraan is van zijn bijverwarming. Hij zet zijn bijverwarming uit en weer aan, tikken blijft. hij vindt wel dattie meer rookt uit zn uitlaatje bij het re.voorscherm.
ma-morgen start hij de auto, bijverw. slaat aan (tis kouder dan 7 gr.) geen tikkend geluid meer en geen noodloop meer!!
vandaag alles vernomen, zichzelf hersteld dus.
wellicht dat code betrekking heeft op afsluiter van de bijverwarming?
maar noodloop is dan toch niet nodig?

ToniMB (0) PRO, 15 jaar geleden

Nee, de storing heeft echt betrekking op het ventiel naast de hogedrukpomp, enige wat deze doet is ook de brandstoftoevoer naar de hogedrukpomp afsluiten. Ik ben bang dat de noodloopproblemen toch terug gaan komen.
Het tikkend geluid rechtsachter zou inderdaad de doseerpomp van de bijverwarming kunnen zijn maar dat staat verder los van de motor. De man is nu natuurlijk extra scherp aan het opletten en meer rook en meer geluid kan verbeelding zijn of door de kou komen. Als de bijverwarming in storing gaat gaat nooit de motor in noodloop maar wordt de bijverwarming uitgeschakeld en blijft het lampje in de schakelaar branden.

Nu de oorspronkelijke klacht verdwenen is kun je natuurlijk gewoon afwachten of het goedblijft maar gaat de motor weer in noodloop zou ik dat ventiel maar vervangen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.