auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz Sprinter: Noodloop

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 313cdi

Vandaag met mijn sprinter terug van Duitsland en had geen vermogen meer,Max 100km/h en bergop tot in 2de versnelling en nog 40km/h.
Bij het gasgeven komt er een fluitende toon uit de uitlaat.
Iemand een oplossing?

Geplaatst door

gust19 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Uitlezen is het beste punt om te beginnen. Waarschijnlijk zal er foutcode P1470 uitkomen en daar staat al meer over geschreven op dit forum.

denk dat er een lek zit in een van de darmen die naar je turbo of interkoeler lopen
als deze stuk zijn trekt de sprinter inderdaat niet meer
veel geluk

edition 0

14 jaar

Ik heb volgende week een afspraak bij mercedes om hem uit te lezen,normaal ging het eerder maar omdat het niet dringend is.
Ik hou jullie op de hoogte.

@ edition,ik heb alle leidingen nagekeken en geen lek te vinden.

gust19 0

14 jaar

Ik heb hem laten uitlezen.
het regelpomje onder de luchtfilter kapot gaf hij aan,een nieuw gezet en heb het probleem nog.
bij de garage zeggen ze dat de bedrading stuk is van de boordcomputer naar het pomje.
bumper eraf genomen en de bedrading is uiterlijk goed,hoe kan ik dat best doormeten,hoeveel stroom komt op die kabel?

Nog een bijkoment probleem,het lampje vaan de gloeiers bleef branden en was te zien bij het uitlezen dat er een paar gloeistiften stuk waren,allemaal nieuw vervangen maar de eerste zat zo vast dat hij afgebroken is en moet uitgeboord worden,heeft iemand daar ervaring mee?
Kunnen er geen spaantjes in de cilinder komen?

gust19 0

14 jaar

Welke foutcodes werden er aangegeven?

Laat je het uitboren bij een dealer doen? Er is speciaal gereedschap om een afgebroken gloeibougie uit te boren. Hij wordt niet helemaal weggeboord, alleen gedeeltelijk tot hij er uit kan. Het enige moment dat er slijpsel in de cilinder kan komen is bij het draad tappen, maar als je bij het gebruik van de tap wat vet aan het uiteinde doet blijft het daarin plakken en komt er dus zo goed als niets in de cilinder terecht.

Hebben ze niet gezegt wat de foutcode was?
En hoe noemden ze het pompje dan? zitten zoveel pompjes op een auto tegenwoordig.

Je had het over een fluitje, hebben ze daar ook nog naar gekeken?

Oiram

Het is het pomje dat onder de luchtfilter zit bij een sprinter en het darmpje gaat naar de turbo om de turbo te regelen.
De foutcode hebben ze niet gezegt maar wel dat het een electrische probleem is,en toen gaf hij ook dat vacumregelpomje door.

gust19 0

14 jaar

De foutcode zal waarschijnlijk de bekende P1470 zijn. Dit is een vrij algemene code die heel veel oorzaken kan hebben. Het is geen pompje wat jij bedoeld, maar een drukregelaar. Naar mate van aansturing geeft deze meer of minder vacuüm door waarmee de waste-gate wordt geregeld.

Blaast de auto heel erg bij het gasgeven? Het komt namelijk ook vaak voor dat de slang tussen de intercooler en het inlaatspruitstuk scheurt.
Als het echt een fluit is wat je hoort, kan dit komen door de noodloop. Dat heb ik wel vaker gemerkt namelijk bij een CDI en een te lage turbodruk.

Fluit heb ik ook gehoord door zo'n luchtslang (interkoeler)
Zat een plastic omhulsel om de rubberslang heen en daartussen lekte het.
(defecte slang was niet zichtbaar alleen hoorbaar)

Oiram

Vandaag nieuwe kabel van de boordcomputer naar het regelventiel van de turbo en regelventiel is ook nieuw vervangen maar nog het zelde probleem komt niet uit noodloop.
bij het uitlezen geeft hij een elektrisch probleem aan en verwijst naar het regelventiel zegt de garagist.
Moet hem maandag binnen brengen maar ik vind liever de oplossing zelf.

gust19 0

14 jaar

Heb je nog naar de foutcode gevraagd?

Terug van de garage,Hij geeft een massa fout aan zeggen aan mij ,na een nieuwe draad en nieuw vacumregelklep en nieuwe stekker nog altijd de fout en kan niet gewist worden.
Nu zeggen ze mij dat de boordcomputer mischien stuk is,ik vind dat straf na 80000km.
Weet iemand hoeveel zo een computer kan kosten?
Of zou het mischien de regeleenheid kunnen zijn?

Dat ik kon zien op zijn pc was de fout 1470-008 of 1470-800 een van de twee en er kwam ook het draadschema en het regelventiel op.

gust19 0

14 jaar

Massa fout van een onderdeel kan ook komen omdat er geen voeding is.
Computer meet 0 volt en denkt kortsluiting naar massa. Als er geen voeding is krijg je hetzelfde.

oldford 0
badge

14 jaar

[quote=oldford]Massa fout van een onderdeel kan ook komen omdat er geen voeding is.
Computer meet 0 volt en denkt kortsluiting naar massa. Als er geen voeding is krijg je hetzelfde.[/quote]
En als er geen voeding is,wat kan dan het probleem zijn?

gust19 0

14 jaar

Probleem opgelost.

De stekker van het vacumregel ventiel was binnen geoxideerd en zag binnen een beetje groen.
Een nieuwe stekker geplaatst en het probleem opgelost.

Aan iedereen bedankt die mee een oplossing hielpen zoeken.

Groetjes Gust.

gust19 0

14 jaar

Heb je al naar je EGR klep gekeken, dat heb ik met mijn 412 gehad '.

grt Lammie.

Lammie 0

14 jaar

Mijn sprinter heeft geen EGR klep,dat hebben ze bij de officiele dealer gezegt.

gust19 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Sprinter of stel zelf een nieuwe vraag.