Mercedes-Benz S-Klasse: Noodloop

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 320 CDI

GOEDE AVOND

Heeft iemand ook een idee?
Mijn benz (s klasse 320 CDI AUT 2002 OUDE TYPE) gaat in de noodloop zodra hij pk,s moet gaan leveren?
Als ik rustig rij is er niks aan de hand maar zodra ik er bv een zware kar achter hang of een wat lange klim heb is het mis.
Als ik hem stizet en opnieuw start is de noodloop opgeheven en alles is weer normaal tot de volgende inspanning.
Bij een korte inspanning van de motor blijft het vermogen normaal.
De DEBI meter heb ik een half jaar geleden vervangen.
Zelf heb ik het idee dat het met de luchttoevoer te maken heeft, maar ik ben maar een amateur.
bij voorbaat dank voor een reactie jan

JAN 11 11 55

Geplaatst door JAN 11 11 55 (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz S-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

ATR Transmissies (0) PRO, 10 jaar geleden

Al laten uitlezen ? wanneer die in noodloop gaat moet er bijna altijd een foutcode naar voren komen bij Mercedes

JAN 11 11 55 (0), 10 jaar geleden

Ben nog niet bij mercedes geweest maar heb laast de automaat laten verversen.
Op de rekening stond ook electronische controle.
hij ging toen ook al in de noodloop
Denk dat ik maar even terug moet gaan en vragen of ze daar wat gevonden hebben.
Ik had namenlijk ook al de optie dat het uit de automaat kwam maar er is na de verversing niks verandert.

jan

ATR Transmissies (0) PRO, 10 jaar geleden

Grote kans dat de Printplaat van je automaatbak defect is. Hier moeten foutcodes mee naar voren komen.
Hoeveel duizend kilometer heeft de auto gereden ?

JAN 11 11 55 (0), 10 jaar geleden

Hoi David
de 320CDI heeft 330 duizend gelopen maar motor loopt olie vrij en de automaat was op peil bij verversing (5 liter).
Ik heb de auto nu een jaar er was wel wat achterstallig onderhoud maar ik weet verder weinig van verleden hij had nl ruim een jaar stilgestaan.
Kreeg bij garage(soort profiel service) wel te horen dat de olie erg vies was.
Ik had gehoopt dat ze de automaat zouden spoelen maar dat is dus niet gebeurt met 5liter olie.
Als het probleem uit de bak komt of uit de printplaat dan heb ikecht een probleem want in een straal van 150 km heb ik nog niemand gevonden die verstand en de apparatuur heeft om de automaat een keer goed na te kijken of aan te pakken.
Van de MB dealer heb ik hier ook geen hoge pet op maar zal er toch op uitdraaien dat ik hem daar moet laten uitlezen.
Zie dat jij in de transmisies werkt, is het normaal dat er van 1e naar 2e versnelling ik een schok voel bij koude motor (eerste 5 km)
Al bedankt voor je reacties groet jan

ATR Transmissies (0) PRO, 10 jaar geleden

Hallo Jan,

Normaal is het niet maar dit zijn wel bekende klachten van automaatbakken.
Help me even herinneren als ik er niet aan toekom. Dan zoek ik vanavond een goed revisie bedrijven in Frankrijk voor je op!
Waar in Frankrijk moet ik zoeken ?

JAN 11 11 55 (0), 10 jaar geleden

hallo david

Ik woon in de dordogne (24) vlak bij perigueux
Heb voor morgen ochtend ook een afspraak gemaakt bij de daeler om uit te lezen
Dus morgen maar even afwachten.
alvast bedankt jan

JAN 11 11 55 (0), 10 jaar geleden

Vandaag bij ster garage uit laten lezen.
diagnose is vacuum lekkage ERG klep (membraam) koste ze 1.5 UUR om het te vinden dus 160 euro fietsen.
Nu maar even sparen voor nieuwe ERG moet volgen mb 600euro kosten ex montage.
Zal andere ERG zelf wel moteren en ga dus maar even surfen

Bedankt voor je hulp als het euvel definitief verholpen is dan meld ik dat maar dat kan wel even duren ivm met de prijs
Ipv de 200pk heb ik altijd nog een citroen 2PK is weer even wennen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.