close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz 280SL: ontluchting koppeling Mercedes 280SL bouwj 1977

Bouwjaar: 1977, Brandstof: Benzine

bij het vervangen van de motor ,ben ik na montage op een probleempje gekomen , ik zie niet onmiddelijk het reservoir van het ontkoppeling sisteem van mijn SL 280 bouwj 1977.
Daar ik al meerdere keren nieuwe koppelingen bij andere voertuigen heb gedaan is dit voor mij geen onbekend terein als je de pomp ziet aan de motorblok en je hebt de pomp gewoonlijk met een reservoir boven in het motor vompartiment, maar bij deze vindt ik hem niet, ik veronderstel dat deze ook aangesloten is op het reservoir van de rempomp, klopt dat en hoe kun je die dan ontluchten
Ik heb een apparaat waar de olie inzit ,die onder luchtdruk gezet wordt en waarmee ik alle remleidingen mee vul zolang geen luchtbellen meer verschijnen in het reservoir, dit wekt uitstekend maat is niet bruikbaar voor het sisteem van de koppeling van de Mercedes Gr Ril

Geplaatst door

lisrik1945 (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

onder op de bak is de hulpcilinder of slave,je pedaal is de hoofdcilinder of master,deze pakt de olie van je remreservoir,als je de leiding volgt kom je toch vanzelf tegen waar hij heen gaat,je trapt de koppeling in vasthouden en draai de nippel op je slave los,dan nippel dicht en pedaal weer omhoog laten komen dan weer pedaal intrappen vastouden nippel losdraaien nippel weer vast en pedaal weer los enz.en optijd remolie bijvullen zodat hij niet droog komt te staan anders ban je over een week nog bezig

Potje tot de rand toe vol doen , zodat je er zeker van bent dat ook het achterste deel max gevuld is, voordat je gaat ontluchten.
Mocht het op de boven omschreven manier niet lukken , oliespuitje met slangetje aansluiten op de onderste cilinder/ontluchtingsnippel , en van onder naar boven ontluchten.

kaleido 1 6930
badge vip badge

10 jaar

Slangetje aansluiten op de ontluchtingsnippel van de cilinder onder [bij de bak].Andere kant van slangetje aansluiten op ontluchtingsnippel bij dichtsbijzijnde voorrem.Beide ontluchtingsnippels open draaien,reservoir helemaal vullen.Tweede persoon rustig het rempedaal tot de helft intrappen [niet verder] en weer loslaten.Dit rustig intrappen en weer loslaten ongeveer 20 keer herhalen.Belangrijk is dat de eerste man tijdens het pompen de uiteinden van het slangetje stevig op de nippels blijft drukken.Hierna nippels met het slamgetje er nog op dichtdraaien en klaar is de klus.Tijdens het pompen hoef je geen remvloeistof bij te vullen want er verdwijnt niks,je pompt het alleen rond terwijl de lucht in het reservoir achterblijft.Als laatste controleren of er nog een beetje remvloeistof bij moet.Succes!!

bieuwke 0
badge

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.