Mercedes-Benz S-Klasse 1986: w126 aut. Slipt bij warme motor, schakeld goed maar ontkoppeld..

Bouwjaar: 1986, Brandstof: Benzine, Motorcode: 300se

Beste..

Ik heb een W126 gekocht om de carbagerun mee te rijden. de auto werkt goed maar na dat de motor goed warm is gaat er bij het schakelen iets mis.

Er is op het forum al vaak gesproken van een vacuüm probleem maar daar hebben douwe en ik niets aan kunnen ontdekken. Wel waren de twee slangen naar de olie koeler kapot en deze zijn dan ook vervangen.
Het probleem was er nog steeds al leek het iets beter.

Na veel lezen zou het iets te maken kunnen hebben met oude olie en de k1 piston. Deze heb ik dan vanavond ook vervangen en de pan goed schoongemaakt. Nieuw filter, nieuwe k1 en nieuwe olie erin en weer een stukje rijden.

Hij schakelt nu echt veel soepeler en er is dus wel degelijk wat veranderd. Maar na een rit van een tien minuten kwartier, de motor is nu lekker op temperatuur, gaat hij niet meer naar de vier. De bak begint te slippen, We hebben hem in de drie gezet en daar schakeld hij wel heen, als je de kickdown intrapt wil ie ook wel schakelen maar dan echt laat. Het lijkt wel hoe warmer hij wordt, hoe meer hij gaat "slippen"/"ontkoppellen"

Aankomende maandag begint de rally en voor die tijd moeten we dus eigenlijk dat ding klaar hebben. Kan iemand mij vertellen wat dit kan zijn?

Kamn ik nog wat afstellen of iets anders?

MVG
Laurent Twint


Ander forum met zelfde onderwerp: http://w126club.nl/schakel-probleem-k1-v...

Geplaatst door

laurenttwint (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

vacuum laten afstellen.

ster 0

10 jaar

bak laten spoelen , flushen, zijn bedrijven die dat voor de deur komen doen , alle olie gaat er uit , duurt ong een uur vacuum op meter afstellen

thorpe 0
badge

10 jaar

Heeft niets met vacuum te maken, jammer dat die onzin blijft terug komen.
Olie en filter vervangen kost je 100-150 euro en helpt waarschijnlijk niet.

De oorzaak is drukverlies in de bak door versleten afdichtingen.
Het enige paardemiddel dat zou kunnen helpen is het verhogen van de bakdruk.

Laat er eens diagnose door een MB specialist op stellen of een specialist in versnellingsbakken met kennis over de oldtimers.

Uit eindelijk de bak vervangen. Bleek helemaal kapot van binnen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.