Mercedes-Benz E-Klasse: Noodloop

Bouwjaar: 1998


Auto bleef na +/- 30 min rijden in de noodloop gaan. Van alles geprobeerd (van dealer uitlezen tot nieuwe accu toe): geen resultaat. Nu heb ik de luchtmassameter vervangen en de auto bleef bij de proefrit goed! Alleen de motortemperatuur blijft onder de 80 graden, is dat ok?

Mvg,

Tom.

The11312

Geplaatst door The11312 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 124? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Hans4040 (305) PRO, 19 jaar geleden

wat was het probleem en hoe merk je dat de auto in noodloop gaat?

mvg,
Hans.

The11312 (0), 19 jaar geleden

Hans,

Bij noodloop schakelt de auto vanzelf op bij 2000 toeren (automaat)en kun je uiteindelijk niet harder dan 120. al het vermogen is weg. Volgens Mercedes is dit een beveiliging van de motor, alhoewel het bereikbare toerental in noodloop per auto kan verschillen. Achteraf blijkt het dus de luchtmassameter te zijn geweest. Toen ik de wagen liet uitlezen bij de dealer kwam dit echter niet uit het testverslag. Weet jij wat de normale bedrijfstemperatuur van een 220 CDI is?

Mvg,

Tom.

plurkje (0) PRO, 19 jaar geleden

80 graden
duurd het heel lang voor dit bereikt wordt vernieuw dan de thermostaat

The11312 (0), 19 jaar geleden

Nee, de wagen wordt behoorlijk snel warm maar de meter komt tot 0.4 cm onder de 80 graden, nooit meer. Is de thermostaat dan ook kapot?

plurkje (0) PRO, 19 jaar geleden

Ja volgens mij wel, helaas is het rendement van een CDI motor zo gunstig dat de thermostaat veel langer dan in het verleden de grote stroom koelvloeistof moet weerstaan, dit geeft natuulijk ook merkbaar snellere slijtage (vermoeidheid) van het bimetaal van de thermostaat.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.