We hebben een ML400 CDI. 130.000km gelopen. Hij loopt af en toe in noodprogramma en gaat niet harderdan 120 en traag acceleratie,,??? Bij MB uitgelezen geen precieze antwoord kan de LMM zijn 2x 210 euro?? pff of een een ander klep die 700 euro kost.....?
Daar zeiden ze ook dat ze ketting van de ML400 en S400 CDI verwisselen...??? rond 130.000-150.000km hele klus in principe
Wie mij meer kan vertellen ben ik hem dankbaar...???
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ja, die ketting is een hele put werk en ja ook met deze kilometer stand kan deze aan de beurt zijn.
Eigenlijk zijn het tering-motoren. Want ze genereren zoveel kracht dat ze zichzelf kapot trekken.
Luchtmassameters zijn apparaten die wel degelijk uit te leze zijn en dus een duidelijke diagnose zouden moeten geven.
Een of ander klep(?) EGR wellicht?
En hoe zijn z'n verstuivers?
Succes
hij loopt af en toe goed en soms niet. meestal na een potje trappen gaat ie in noodloop. Verstuiver betwijfel ik ook eigenlijk, hij maakt naar mijn behoren best wel veel herrie als je optrekt net als water in diesel....
Voorde rest trek ie perfect als ie goed is....
?????
19 jaar
Het in noodloop gaan kan meerdere oorzaken hebben,maar inderdaad moet eerst je bassis goed zijn.
Dus de distributie ketting controleren, bij deze KM-stand is max. 14 krukas graden slijtage toegestaan.
Vaak is de balansas versprongen gevolg van kettingslijtage, bij het starten van de motor als er nog niet de volledige oliedruk is,gaat de ketting over het balanas tandwiel heen.
Dit verklaard het soms wel goed lopen omdat deze as dan "toevallig" wel op tijd staat.
Voor dit motorstuurapparaat is ook nieuwe software moet dus geflasht worden.
Echt een klus voor een MB dealer.
kijk eens naar de turbo
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz M-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar