Mercedes-Benz 0: noodloop v-klasse 220cdi

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 220cdi 122 pk

alles nagelopen vacuum is goed kleppen werken en toch iedere keer in de noodloop
soms wel en soms nie denk zelf dat de inlaatspruitstuk vol smurie zit maar hoe krijg ik die schoon en waar moet ik dan opletten tijdens de werkzaam heden.
kan het ook ergens anders aan liggen?
betreft een mercedes benz v-klasse 220cdi automaat

m.v.g calypso

calypso22

Geplaatst door calypso22 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

spijker42 (0), 17 jaar geleden

heb het gehad met mijn E 200 CDI, heb op advies van de mercedes de cat leeg gehaald onder de auto en die bij de motor schoongespoten met hogedruk en warmwater van achter naar voren en alles weer gemonteerd en klaar was die

calypso22 (0), 17 jaar geleden

nou de mijne staat al een week bij de dealer en ik weet nog steeds niks maar ik mag aannemen dat het goed komt hij zit nog in de garantie periode .......wordt vervolgt....!!!

Tunahan (0), 17 jaar geleden

Ik heb het met met mijn C 220 CDI ook een vergelijkbare probleem gehad.
De eerste CAT die meteen achter de turbo zit was helemaal verstopt.
Daardoor ging mijn auto steeds in noodloop.
Druk in de cat wordt namelijk constant gemeten. Als de druk hoger wordt, omdat b.v. de cat vertopt zit
gaat de auto in noodloop.

Ik heb het zelf gerepareerd. Simpelweg de cat afgehaald en leeggemaakt.
Het loopt nu als zonnetje

Afhalen en leegboren / leegkloppen:

Stap1: hal de klem tussen de cat1 en cat2 los (onder in je auto)
Stap2: Draai de uitlaat klem en de bevestigingplaat die de cat1 aan de chassis verbind los
Stap3: Maak de klem tussen de turbo en cat1 los
Stap4: haal de cat van de bovenkant er uit (hierbij moet je waarschijnlijk motor beetje naar links forceren om de weg vrij te maken.
Stap 5: Cat leegboren / leegkloppen.
Stap4 t/m 1 teruglopen en cat inzetten.
Hij zal weer helemaal de oude zijn.

Succes
Tunahan.

vwfan (5) PRO, 17 jaar geleden

het hoeft niet dat er bij een vito een kat onder zit. wat nog wel eens kapot wil gaan is het turbodrukregelventiel. r.o. tegen schutbord net boven stabilisator.

stermonteur (0) PRO, 17 jaar geleden

Als de auto daadwerklijk steeds in noodloop gaat laat dan een MB dealer de auto uitlezen,met de opgeslagen en evt aktuele storingen kunnen de vak mensen van deze site je beter helpen(alleen diagnose leten stellen)

calypso22 (0), 17 jaar geleden

opplossing gevonden:
de auto gaat in noodloop omdat de computer steeds de zelfde fout melding blijft geven die er niet is
ze hebben het ondekt omdat ze de computer hebben vervangen en met een nieuwe computer rijd het allemaal weer als van ouds ....
bij deze iedereen bedankt voor de tips !!!!

stermonteur (0) PRO, 17 jaar geleden

Bedankt voor de terug melding en wat was de fout melding/code.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 0 of stel zelf een nieuwe vraag.