Heb bij een 230GE met een 5 versnellings bak de bak uit elkaar gehad om enkele lagers te vervangen, dit is goed gegaan, maar nu lekt de achterste keerring (uit voorzorg vervangen).
Laatst de keerring nogmaals vervangen, de flens heeft geen groeven, dus is ook niet vervangen (254 Euro)
De bak blijft olie lekken.
Mij is opgevallen dat de kering in een soort bronsen bus zit, deze bus zit iets los in het achterste deksel, schuift ca 3 mm heen en weer bij het de en monteren van de keerring.
Heeft iemand dit probleemal eens gehad en hoe is het te verhelpen.
Het is een bak die ook in een 123 model voorkomt, de bak code is 717 420 Getrag
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dit lijkt mij heel simpel:
je hebt de verkeerde keerring.
Als je de oude nog hebt , neem deze dan mee naar de dealer als voorbeeld en meet hem nauwkeurig op.
mvg,
Hans.
De keerring is de goede volgens mercedes, er was een modificatie , van 2 keerringen terug naar 1 de onderdeel nummers zijn juist, de maten ook
Ik zal maar contact opnemen met g-center in Amstelveen en vragen naar Camiel.
Zij zijn gespecialiseerd in de g-klasse
heb het probleen al opgelost, in het lagerdeksel zit een bronzen pasbus gelijmd deze zat los.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz G-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar