Mercedes-Benz G-Klasse: Temperatuur bijna in't rood

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.0

Thermostaat is verwijderd, circuit is gevuld met koelwater, steekt geen druk... toch niet wanneer hij koud staat! Met een scanner temperatuur gemeten op bovenste en onderste darm van radiator, verschil is bijna het dubbele dus normaalgezien circuleerd het water... Hoe kan het dan dat hij warm wordt??

Noah

Geplaatst door Noah (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz G-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Mausx (0), 15 jaar geleden

verschil is het dubbele?? waar warm en waar koud?
als het water circuleerd dan is er geen verschil. lijkt mij dat de waterpomp niet werkt.

Noah (0), 15 jaar geleden

Bovenste had na een tijdje stil staan 67° onderste ongeveer 35°...
Is het niet zo dat het logisch is dat de onderste kouder is daar het water daar meest gekoeld uit de radiator komt?

Mausx (0), 15 jaar geleden

dit is wel een groot verschil hoor.
en de koelvin werkt ook goed? de viscokoppeling?

Noah (0), 15 jaar geleden

Schroef draait constant, koppeling is vastgemaakt...
Had het bij een andere wagen ook eens gemeten en hij had toch ook het dubbele verschil hoor boven en beneden.

Mausx (0), 15 jaar geleden

dan zou ik toch eens de waterpomp demonteren, kijken of die nog wel ok is.
als ie zo goed terug koelt en de motor word nog steeds te warm dan gaat de koude vloeistof niet genoeg door de motor heen.

Noah (0), 15 jaar geleden

Ok, zal dit eens moeten doen... Moet wel zeggen dat de wagen ongeveer 500km geleden hersteld is na gebroken koppakking, culasse is gevlakt en getest dus dit zou het eigenlijk niet meer kunnen zijn, maar hoe weet ik dit 100 zeker, ik zie nergens "mayonaise" en van zodra ik de motor start steekt hij geen druk in het expansievat (thermostaat weg)... maar hoe weet ik dit 100 zeker dat het niet meer van de motor zelf komt?

Hans4037 (0) PRO, 15 jaar geleden

Is de viscokoppeling misschien kapot loopt de koelvin wel op de goede snelheid mee.

Hans

Mausx (0), 15 jaar geleden

bouwt ie helemaal geen druk op? met of zonder thermostaat moet ie evengoed druk opbouwen. dat betekend dan dat er ergens lekkage is. mischien gewoon de dop vat het expansievat. als die niet goed afsluit krijg je ook problemen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz G-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.