Hoi allemaal,
Laats zag ik paar druppels olie op de tegels voor mijn huis en zag dat het van mijn auto kwam,
heb hem meteen schoon gemaakt, en keek onder mijn auto en zag dat het helemaal gelekt is door de geschroefde platen.
Heb meteen de kap onder weggeschroeft en zag dat het helemaal nat was, ongeveer bij de karterbak maar weet niet zeker ???
waar het vandaan kwam.
Ik heb hem helemaal schoon gemaakt met remreiniger maar kon niet zien waar die lekte ? Maar vandaag weer even onder de auto
gekeken en was weer nat !
Waar kan het eventueel vandaan komen is dit een bekende probleem ???
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
beter kijken door de auto op een brug te zetten.
dit is gokwerk.
oh ja, wat is een karterbak???
Inderdaad zo kunnen wij niks zeggen.
Carterbak bedoel hij denk ik carterpan mee.
Automaten op dit type lekken overgens ook vaak
op de stekkerbus. (dan is de olie wel rood en dun)
Klopt daar bedoel ik carterpan mee haha,,,
Het olie wat lekt is gewoon zwart en niet rood want heb met een zakdoek eraf geveegd en is gewoon zwart.
Heb hem laats op de brug gezet en helemaal schoongemaakt en daarna even een rondje gereden maar kon
niet meteen zien waar die lekt, rare is als die paar dagen weer hebt gereden dan zitten er weer paar druppels olie ?
13 jaar
Schoonmaken en inspuiten met een soort sneeuwspray.
Dan kan je later de sporen volgen.
Deze spray kan je bij iedere groothandel vinden
voor de autobranche. is speciaal om lekkages te vinden
Heren, vandaag de auto weer op de brug gezet en monteur bij gehaald en we zagen wat olie
bij de krukaskeering hij zegt dat hier de olielekkage vanaf komt.
Is dit een bekende probleem bij mercedes C180 W203 ?
Zoja wat zal dit ongeveer kosten om te laten maken, en is dit veel werk ?
13 jaar
groot 1/2u plus keerring 15 -komt wel meer voor -80d km
Hoi willy,
is dit zelf te doen ? en moet ik de olie ook nog aftappen of hoef dat niet ?
Is het kwestie van oude eruit en nieuwe erin klaar ???
13 jaar
olie dient niet afgelaten-is zelf te doen als u technisch onderlegd bent-poelie los -afhalen en keerring eruit en nieuwe plaatsen en klaar-centrale bout met geloof 27Nm vastzetten.
suc6
Bedankt willy,
ik ben technisch afgelegd dit is eerste keer dat ik het ga doen vandaar.
prima ik ga het proberen en als ik klaar ben zal ik het laten weten !
13 jaar
27Nm is een tikkie te weinig....vastzetten met 300Nm.
En de nieuwe keerring iets verder naar binnen monteren dan de oude, zodat hij op "gezond" materiaal komt .
mvg,
Hans.
Hoi hans,
Hoe bedoelje iets verder naar binnen monteren ? hij kan toch op een manier in zit toch een rand aan wat verder toch
niet naar binnen kan ? Wat bedoel je hiermee ( zodat hij op "gezond" materiaal komt)
13 jaar
Mercedes adviseerd dat je de plaats van de oude keerring, ten opzichte van het motorblok, opmeet
en dan de nieuwe keerring 2 a 3 mm verder naar binnen monteerd.
Op die manier dicht de keerring weer af op een gedeelte van de as wat niet is ingelopen.
Hoi,
Vandaag de nieuwe keerring in gezet was best een moeilijke klus om de nieuwe er weer recht in te krijgen !
De poelie kon je zo eruit halen en daarna met een goede stevige rechte schroevendraaier keerring eruit pullen
En goed schoongemaakt ontvet en de nieuwe recht inzetten via een zelf gemaakte tool kon ik hem met paar tikken recht inzetten.
Iederegeval iedereen bedankt voor het info en uitleg.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar