ik heb een 300turbodiesel met automaat welke ik in mijn 300d wil bouwen, echter hier zitten snelgloeires in en in mijn auto zit nog het trage systeem.
hoe kan ik dit het best oplossen zodat de snelgloeiers niet doorbranden?
zijn er nog andere punten waar ik rekening mee moet houden?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Er zijn verschillende mogelijkheden om het gloei probleem aan te pakken. Het goedkoopst is gewoon de plus kabel(bevind zich op het schutbord) en deze direct op de gloeibougies aan te sluiten (parallel),let er wel op dat je bij het voorgloeien na 7 seconden over gaat naar starten!
Wat je ook kunt doen is een een moderner relais nemen die elke bougie afzondelijk aanstuurd, dit is later bij een defecte handiger maar niet noodzakelijk. In dat geval gaat je gele lampje automatisch na 7 seconden uit.
Wat doe je met de oude motor?
eindoverbrenging van een turbo is anders
ik heb wel het zwarte kastje wat op het schutboord zat erbij is dit een modern relais? ik vind het veiliger als het lampje uitgaat om doorbranden te voorkomen. de oude moter zet ik te koop
ik heb overigens nog een 300d uit 1984 staan. mijn moter die er nu inzit start bij koud weer slecht. en ik heb van de turdo ook de automatische bak en het differentieel en de uitlaad.(komt uit een doorgerotte auto)bedankt voor de info!
19 jaar
Welk nummer staat erop?
het relais zat bij de T.D. op het linker binnenscherm, op het schutbord zat bij het oude systeem alleen de (50A)zekering de rest zit onder de stuurkolom in het dashboard.
Het probleem van deze beide te combineren is niet zozeer het doorbranden van de gloeikaarsen als wel het snel leeg trekken van je accu!
Als je het allemaal wilt ombouwen kan ik je wel de kleurcodes etc. sturen, Succes
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 300 Oldtimer of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar