Goedendag allemaal,
Heeft iemand de oplossing voor mijn probleem?
Ik heb een e300td van 1997, nadat we de brandstoflekkage aan de brandstofpomp hebben verholpen,
(o-ringetjes en messing ringetjes in de pomp en uit voorzorg de o-ringetjes in de zwarte afslagdoos hebben vervangen). Loopt de motor, wanneer die warm is, zeer onregelmatig stationair de auto schud hierbij. Wanneer in de vrij gas wordt gegeven dan loopt het toerenal van 1100 toeren schoksgewijs af naar naar 600 toeren.
Bij voorbaat bedankt voor jullie suggesties en hulp.
William
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
vermoedelijk 2 leidingen verwisseld ,2 plastieken leidingen omgewisseld ,heb dit ook eens aan de hand gehad .
misschien kan je bij de dealer een afdruk van het onderdelenscherm van de mazouttoevoer aan de mensen van het magazijn vragen.
[quote=izzi]vermoedelijk 2 leidingen verwisseld ,2 plastieken leidingen omgewisseld ,heb dit ook eens aan de hand gehad .
misschien kan je bij de dealer een afdruk van het onderdelenscherm van de mazouttoevoer aan de mensen van het magazijn vragen.[/quote]
Goedendag Izzi,
Bedankt voor de hint, ik zal bij de dealer informeren of ik zo'n afdruk kan krijgen. Even voor de duidelijkheid, u bedoel toch de leidingen van en naar de zwarte doos (afslagdoos?).
Ik zal u laten weten hoe het verder verloopt.
Bedankt!
WilliamW210
17 jaar
klopt deze leidingen eens controleren.
[quote=izzi]klopt deze leidingen eens controleren.[/quote]
Goedendag Izzi,
Ik heb alles nagelopen, alle slangen zijn correct aangesloten. Volgens mij kun je de 0-ringetjes en messing ringetjes in de de pomp bij de nozzels toch niet verkeerd monteren?
Het probleem is helaas nog niet verholpen. Het valt me op dat wanneer de motor warm is en stationair iets zwaarder moet draaien, dit wanneer b.v. de airco is aangezet, het probleem van onregelmatig stationair lopen zich niet voordoet.
Ik kan me voorstelllen dat de electronica van het motormanagement, de motor in zo'n geval iets meer brandstof geeft. Kan het zijn dat de motormanagement electronica adaptief is, dat het zichzelf opnieuw moet instellen?
En dat het probleem na een bepaald aantal kilometers over is?
Is het mogelijk de motor stationair handmatig iets "rijker" te zetten?
Of heeft u misschien nog een andere suggestie voor mij?
Alvast bedankt voor de moeite!
William
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar