Dag lieve mensen,
Bij het opendraaien van de tankdop komt er veel lucht vrij. En als ik na het tanken wil starten, doet hij het pas na lang doorstarten. Ik heb voor de zekerheid de benzinefilter al laten vervangen. Nu wil ik de tank ontluchten maar weet niet hoe dat moet. Er zit een originele MB tankdop op en de gaatjes die daarin zitten zijn schoon. Ik hoop op jullie reactie waarvoor hartelijk dank.
Mvgr
Werner
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dat er bij het losdraaien van de tankdop lucht vrij komt is normaal. De 190 is voorzien van een systeem dat er voor moet zorgen dat
er geen benzinedamp kan ontsnappen. Hierdoor kan er zowel overdruk als onderdruk in de tank ontstaan. De tankdop mag dan ook
absoluut geen ontluchtingsgaatje hebben. Wil de motor als hij warm is normaal wel goed starten? Probeer eens enkele keren het kontakt
aan en weer uit te zetten (aan zolang de benzinepomp draait) om zodoende voldoende brandstofdruk te krijgen.
mvg. Arie
Beste Arie, startproblemen komen eigenlijk zowel bij warme motor als bij koude motor voor. Maar meestal bij warme motor is mij opgevallen. Gisteren startte de motor toen hij koud was gelijk. Na 5 minuten rijden was de motor amper warm en wilde hij na een tankbeurt niet meteen starten. Tankdop opengedraaid en weer dichtgedraaid en toen startte hij wel direct. Is dit toeval? Motor loopt in alle omstandigheden goed en houd niet in. Als ik weer strartproblemen krijg ga ik doen wat u voorstelt. Mocht blijken dat de startproblemen over zijn betekent dit dan dat de benzinepomp defect is?
Hoop snel weer van u te mogen horen want ik vind het niet fijn om zo te rijden met de angst dat de motor niet starten wil.
Mvgr
Werner
16 jaar
Beste mensen, helpt het als ik zeg dat ik de motor tig-keer kan starten zonder problemen en zo ineens lukt het starten niet meer. Het niet willen starten komt steeds vaker voor en gebeurt meestal als de motor op temperatuur is. Hoop dat jullie hier iets aan hebben om mij verder te helpen.
Mvgr
Werner
16 jaar
Hallo Werner, bij hetgeen wat ik had voorgesteld is niet de pomp defekt maar de drukaccumulator die ook bij de pomp gemonteerd is.
Deze zorgt ervoor dat het systeem op druk blijft als de motor uit is, zodat er direkt gestart kan worden. Ook het benzinepomprelais
(zit achter de akku) wil nogal eens voor problemen zorgen omdat op de print die daarin zit de solderingen los scheuren. Als je een
elektronikaspecialist in je familie of kennisenkring hebt kan die dat zo konstateren en repareren.
mvg. Arie
16 jaar
en als je eens een dag probeerd zonder dop
16 jaar
Beste Arie, sinds vervanging van de drukaccumulator (tweedehands) geen startproblemen meer gehad. Dank je wel voor je deskundig advies.
Mvgr
Werner
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar