close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz S-Klasse: ontsteking

Bouwjaar: 1970, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.8 6 cilinder

geen vonk meer anwb zij bobine is het niet condensator vervangen is het ook niet , voorschakelweerstand geeft goed door.wie heeft een idee?

Geplaatst door

noordwal (0)
badge

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

contacthoek controleren en voeding op bobine.

Dus eerst primiar circuit controleren,dan secundair. Verdeler as draait toch wel mee ?

waarschijnlijk transisterblok kapot
gr

willy9 0
badge

11 jaar

hij heeft contactpunten,waar zit dan het transisitorblok?

noordwal 0
badge

11 jaar

of is soms de ontstoringscondensator "vervangen"
Kom, dat moet toch niet te moeilijk zijn? contactpuntontsteking of een transistorontsteking die wellicht contactpunt gestuurd is?
Even de bobine aantippen. Voeding ok?

marcel7031 0
badge

11 jaar

[quote=marcel7031]Kom, dat moet toch niet te moeilijk zijn?[/quote]
mooie opmerking van m'n collega. Gewoon eventjes laten rusten,bakkie koffie erbij,even goed naar de ontsteking kijken en met frisse (tegen)zin ertegen aan!

maarten4874 0
badge

11 jaar

[b]Door moderator verplaatst[/b]

Reported Vandaag 17:25
Forum » Topic » Post Mercedes-Benz » ontsteking » Post #1028894
Report by noordwal
heb alle aansluitingen van de bobine verander gewoon plus van kontact naar + bobine en - bobine naar contactpunten en nu loopt ie weer dus alle weerstandblokken er tussen uit gelaten en ouderwets wegenwacht was er mee bezig geweest? + van bobine liep naar de punten en _ van bobine naar massa op de carroserie?

Hans4040 1285
badge vip badge

11 jaar

voorschakelweerstand moet je er tussen laten, anders zijn je contactpunten snel verbrand.

De voorschakelweerstand heb je nodig met starten. Dit is een 9V bobine die met gewoon lopen middels de voorschakelweerstand op 12V kan werken.
Met starten (spanningsval!!!) een rechstreekse schakeling op de 9V bobine.
De voorschakelweerstand dus idd niet weglaten!
de wegenwacht loste dit (vroeger?) op door een duplolamp in serie met de voeding te zetten.
Of tijdelijk een gewone 12V bobine te plaatsen.
De man zei dat de bobine wél goed was?
Eerst zeg je dat de weerstand wél goed is en nu van niet?

marcel7031 0
badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.