Mercedes-Benz S-Klasse: ontsteking

Bouwjaar: 1970, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.8 6 cilinder

geen vonk meer anwb zij bobine is het niet condensator vervangen is het ook niet , voorschakelweerstand geeft goed door.wie heeft een idee?

noordwal

Geplaatst door noordwal (0) PRO , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz S-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

garage van horne3458 (0) PRO, 11 jaar geleden

contacthoek controleren en voeding op bobine.

Dus eerst primiar circuit controleren,dan secundair. Verdeler as draait toch wel mee ?

willy9 (0) PRO, 11 jaar geleden

waarschijnlijk transisterblok kapot
gr

noordwal (0) PRO, 11 jaar geleden

hij heeft contactpunten,waar zit dan het transisitorblok?

marcel7031 (0) PRO, 11 jaar geleden

of is soms de ontstoringscondensator "vervangen"
Kom, dat moet toch niet te moeilijk zijn? contactpuntontsteking of een transistorontsteking die wellicht contactpunt gestuurd is?
Even de bobine aantippen. Voeding ok?

maarten4874 (0) PRO, 11 jaar geleden

[quote=marcel7031]Kom, dat moet toch niet te moeilijk zijn?[/quote]
mooie opmerking van m'n collega. Gewoon eventjes laten rusten,bakkie koffie erbij,even goed naar de ontsteking kijken en met frisse (tegen)zin ertegen aan!

Hans4040 (300) PRO, 11 jaar geleden

[b]Door moderator verplaatst[/b]

Reported Vandaag 17:25
Forum » Topic » Post Mercedes-Benz » ontsteking » Post #1028894
Report by noordwal
heb alle aansluitingen van de bobine verander gewoon plus van kontact naar + bobine en - bobine naar contactpunten en nu loopt ie weer dus alle weerstandblokken er tussen uit gelaten en ouderwets wegenwacht was er mee bezig geweest? + van bobine liep naar de punten en _ van bobine naar massa op de carroserie?

garage van horne3458 (0) PRO, 11 jaar geleden

voorschakelweerstand moet je er tussen laten, anders zijn je contactpunten snel verbrand.

marcel7031 (0) PRO, 11 jaar geleden

De voorschakelweerstand heb je nodig met starten. Dit is een 9V bobine die met gewoon lopen middels de voorschakelweerstand op 12V kan werken.
Met starten (spanningsval!!!) een rechstreekse schakeling op de 9V bobine.
De voorschakelweerstand dus idd niet weglaten!
de wegenwacht loste dit (vroeger?) op door een duplolamp in serie met de voeding te zetten.
Of tijdelijk een gewone 12V bobine te plaatsen.
De man zei dat de bobine wél goed was?
Eerst zeg je dat de weerstand wél goed is en nu van niet?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.