Mercedes-Benz M-Klasse: Opschakelen automaat ML270CDi, 2002.

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel

De automaatbak blijft soms in de eerste versnelling hangen. Als je dan de auto
uit zet en weer opnieuw start is het opschakelen weer goed. De klant zal nog langs
komen maar is er alvast iemand die een tip voor ons heeft ?.

Keimpen

Geplaatst door Keimpen (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz M-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Erwin2923 (0) PRO, 17 jaar geleden

Bak gaat waarschijnlijk in noodloop.
Als eerste beginnen met uitlezen,om te kijken welke foutcode er aanwezig is.


Succes,
Erwin Machielsen

izzi (0) PRO, 17 jaar geleden

elektronisch gedeelte in de versnellingsbak vervangen.

Keimpen (0) PRO, 17 jaar geleden

We hebben het systeem uitgelezen en krijgen de volgende fouten.

P2600 Spanningsverzorging schakelapparaat te laag.
P2316 Can communicatie met airco-ECU niet plausibel.
P2315 Can communicatie met combi instrument niet plausibel.
P2404 Can signaal remschakelaar niet plausibel.
P2313 Can communicatie met transmissiesturing niet plausibel.
P2602 Voedingsspanning magneetventiel buiten bereik.

We hebben accuspanning gecontroleerd (=goed). Stekkerverbinding
automaatbak nageken en systeem ge-reset. Alleen fout P2600 blijft
terug komen.
P.S. Achteruitrijverlichting werkt ook niet.
Moeten we nu nog aan electronisch geddelte in autom. bak denken ?
B.v.d.

izzi (0) PRO, 17 jaar geleden

klopt de printplaat in je versnellingsbak vervangen hydraulisch blok in je automaat uitbouwen zodat je het electronisch gedeelte ervan af kunt schroeven.
olie en filter vervangen en mss de automaat spoelen ,rechtse leiding op automaat losmaken en kanaalbout op de leiding aansluiten met een slang naar een opvangbak ,motor starten tot er bijna geen olie meer uitkomt ,dan olie bijvullen en hierna weer starten tot de olie er weer uitloopt ,zo enkele malen tot je rodere olie ziet .
met alleen de printplaat te vervangen zal het ook wel opgelost zijn hoor ,maar als alles open ligt kun je beter alles vernieuwen.

Keimpen (0) PRO, 17 jaar geleden

Zit de achteruitrijlampschakelaar hier ook bij in ???.
En wat is de benaming v.d. electronische unit ??.

izzi (0) PRO, 17 jaar geleden

de achteruitrijlampschakelaar is apart te vervangen.
de benaming is gewoon het electronisch gedeelte in de automaat

IWvan (0) PRO, 17 jaar geleden

Bij foutcode P2600 zou ik als eerste de accu controleren op voldoende capaciteit/spanning, dit is vaak toch de veroorzaker.

Daarna de aangelegde spanning meten op je EGS (versnellingsbak regeleenheid). Ook de spanning meten tijdens en direct na het starten/aanslaan!!!
Bedrading tussen EGS en de versnellingbak controleren.
Is dit alles goed en de massa verbindingen ook, dan de EGS vervangen.

Electrisch gedeelte in de bak kan nooit P2600 veroorzaken, probleem dus zoeken in de voeding van je EGS. (b.v zekeringskast/relais etc..)

"Elektisch" deel in de bak is niets anders dan een drager voor de spanningsverzorging van de magneetventielen, 2 toerental sesoren en een temp. sensor.
Is dus géén elektronisch deel zoals hier boven gesteld wordt.

Vansteenkiste (0), 16 jaar geleden

Ik heb een E220 CDI met automaat. Heel intermitterend schakelt de automaat niet, en blijft in eerste versnelling.
Van D naar P en terug, ( aanduiding correct) , maar tiptronic blijft altijd in D staan, en links aantikken om in een versnelling te raken, blijft D aanduiden. Motor stilleggen en weer herbeginnen was de oplossing.
Heb ondertussen de uitlokkende factor gevonden, ( niets met temperauur te maken) maar was altijd eerst in
R geplaatst om garage uit te rijden.
Had code P2602 en P2600. Hebben EGS vervangen ( unit met connectoren en relais in het motorcompartiment).
Probleem niet opgelost. Hebben oude unit teruggeplaatst. Vertrek uit garage MB ( achterwaarts) en probleem
deed zich weer voor. Direct weer binnen en uitgelezen. Was permanent denk ik P2602, heb het niet gezien .
Hebben afspraak gemaakt en unit in versnellingsbak vervangen. ( zwarte plaat met allerlei kanaaltjes)
Samen met olie en filter. Hebben tot nu toe niet meer voorgehad. Zou kunnen opgelost zijn.
Ter zijde, ben absoluut niet tevreden over mijn eerste Mercedes, ( vroeger 6 VOLVOs gehad zonder kosten buiten onderhoud), meer dan 2000.000Km .
Probleemlijst:
1/ Start niet , startmotor vervangen
2/ BAS, kontakt op rempedaal vervangen.
3/ Heel intermitterend, pinklichten Links of Rechts werken helemaal niet.
4/ Segmenten in uurwerk weggevallen, onleesbaar
5/ Audio 20 cd alpine speelt geen CD R.
6/ Schakelt niet uit eerste.
7/ Op controle, opmerking lek aan schokdempers achteraan, zware kost in verschiet
En dit alles voor een een zeer dure wagen MB van 92.000KM, Avantgarde van 2002.

Keimpen (0) PRO, 16 jaar geleden

We hebben de accu nogmaals getest en afgekeurd. Het probleem is tot nu toe over. Iedereen bedankt voor de reakties.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz M-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.