Mercedes-Benz 230: Probleem

Bouwjaar: 1973, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.3 6 cilinder

Hallo mensen,

Wie kan mij helpen.... Het probleem zit m in de hydraulische koppeling van een Benz 230.6 W114.
Als ik het pedaal helemaal onderin heb getrapt, dan is ie nog ietsjes gekoppeld. Dus de bak blijft
nog iets meedraaien, dat een gekraak veroorzaakt in zn achteruit. En als ik het pedaal een mm
laat opkomen, gaat de auto al rijden..

Ontluchten zou je zeggen. Maarrrr. Dit heb ik dus al een paar keer gedaan mbv een remontluchter.
Geen belletje meer in de vloeistof, maar toch nog steeds een koppeling die helemaal onderin zit! Ook
geen lek ergens... Om gek van te worden dus!!

Een hulp- of hoofdcilinder die niet goed meer fuctioneerd is denk ik het voor de hand liggende... Maar
voordat ik die operatie ga beginnen, leg ik het eerst even voor aan jullie. Misschien heeft iemand hier
ervaring mee?!

Alvast bedankt!

Vriendelijke groet,

Maarten

Laguna97

Geplaatst door Laguna97 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 230? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

frans49 (0) PRO, 14 jaar geleden

Bovenste koppelingspompje is defekt . En ontluchten van onder naar boven , dus remolie van onderaan op de bak doorpompen naar boven . suc6

willy9 (0) PRO, 14 jaar geleden

De beste reparatie is het pompje op de versnellingsbak en het pompje aan de pedaal samen vervangen -- en dan remolie van onder naar boven doorpompen zoals FRANS 49 ook aangeeft


groetjes

Maarten1980 (0), 14 jaar geleden

Hallo Frans49 & willy9,

Heel erg bedankt voor jullie reactie! Ik ga meteen even kijken voor een nieuw
pompje.. Alleen het ontluchten van onder naar boven, wordt nog een issue. Heb
2 soorten remontluchters. 1 die druk zet op het reservoir en 1 die vanaf de ontluchtingsnippel
de vloeistof eruit zuigt. Misschien degene die druk zet op t reservoir ombouwen ofzo..

Laat nog wel even weten hoe het gegaan is.

Vriendelijke groet,

Maarten

Ps: Heb een andere gebruikersnaam gebruikt. Heb al lang geen Laguna meer (gelukkig)

hellbat (0) PRO, 14 jaar geleden

Voor het van onder af ontluchten kun je het beste een ouderwets oliespuitje gebruiken, je weet wel, zo'n stalen kannetje met een hendeltje eraan om te pompen,en daar een stukje slang opzetten.

Groeten Marcel

Maarten1980 (0), 14 jaar geleden

[quote=hellbat]Voor het van onder af ontluchten kun je het beste een ouderwets oliespuitje gebruiken, je weet wel, zo'n stalen kannetje met een hendeltje eraan om te pompen,en daar een stukje slang opzetten.

Groeten Marcel[/quote]
Goed idee Hellbat!! K heb nog wel zo'n pompje liggen... Wel een nieuw type, maar dat zal wel niet veel
uitmaken...

willy9 (0) PRO, 14 jaar geleden

Met het oliepompje zoals hellbat schrijft werkt perfect ( met uw pompje zelfde resultaat) wel opletten dan je eerst de ontluchtingnippel dicht zit vooralleer het oliepompje afkoppelt

Maarten1980 (0), 14 jaar geleden

Heb net voor beide cilinders een revisiesetje besteld in Duitsland, dus over een weekje kan ik aan de
slag. Super bedankt voor de hulp allemaal!

Maarten

willy9 (0) PRO, 14 jaar geleden

Vroeger in '75 hebben wij ook revisiesetjes gemonteerd daar de verkregen resultaten niet perfect waren zijn we toen vrij vlug overgestapt
op de 2 compleet te veranderen de prijs is wel veel meer maar onze herstelling was weer voor jaren goed ( want de pompjes moeten zuiver gehoond worden voor een goed resultaat en gezien de ouderdom ????)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 230 of stel zelf een nieuwe vraag.