Mercedes-Benz 250d: Problemen met accu

Bouwjaar: 1992

Hallo,

Afgelopen week wilde mijn auto spontaan niet meer starten. Startmotor ratelde wel maar draaide de motor niet rond.
Op advies van lokale garage een nieuwe accu geplaatst en hij liep weer als een zonnetje. Na 2 dagen wederom hetzelfde verhaal, nieuwe accu volkomen leeg.
Ik vermnoed dat de dynamo de geest gegeven heeft. De auto is ingeruild en moet nog 2 weken mee. Ik heb dus ff geen zin meer in dure reparaties.
Kan ik zelf een dynamo verwisselen? zo ja, wat is een acceptabele prijs voor een dynamo op de sloop en waar in de buurt kan ik er 1 vinden? Woon in omgeving Elst (Gld).

Bedankt,

Harm

Harm4138

Geplaatst door Harm4138 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 250? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

janus5151 (0) PRO, 20 jaar geleden

meet eerst eens met een multimeter op of je geen verbruiker in je wagen hebt zitten. klem van de min pool loshalen en hier tussen deze 2 een amp meter zetten. Vloeit er een te grote stroom zit er een verbruiker. Kijk op de multimeter en trek een voor een de zekeringen er uit en kijk of de stroom afneemt. Op die zekering zit dan de verbruiker aangesloten.
als de dynamo defect is zal waarschijnlijk je acculampje blijven branden. De dynamo kan je natuurlijk ook opmeten op de klemmen vanje accu(kijken of ie oploopt)Heb je geen multimeter zet dan zoveel mogelijke verbruikers aan en je verlichting als bij een hogerlopende stationair je lampen wat feller gaan branden weet je dat ie bijlaad
succes

Harm4138 (0), 20 jaar geleden

Ok, ga ik proberen.
Acculampje blijft niet branden.

Alvast bedankt voor het advies.

Gr

Harm

Harm4138 (0), 20 jaar geleden

Even ter aanvulling:

Motor gestart mbv startkabels. Stationair laten lopen en de verlichting aangezet. De lampen gingen langzaam maar zeker uit.
Blijkbaar wordt er dus niet bijgeladen.

Gr

Harm

izzi (0) PRO, 20 jaar geleden

haal de regelaar van de alternator er eens uit ,twee kruisschroefjes(als het een bosch type is) en hij is eruit.waarschijnlijk zijn de koolborstels versleten.
veel succes

Harm4138 (0), 20 jaar geleden

Ehhhh. ik ben een complete leek. Waar zit de alternator?

Gr

Harm

izzi (0) PRO, 20 jaar geleden

als je voor de motor staat links onderaan, met een grote zwarte stekker eraan .aan de achterkant zie je twee schroefjes die je moet uitdraaien om de regelaar te verwijderen .dan zie je op de regelaar twee zwart koperen borstels waarschijnlijk zijn deze te dun geworden zodat deze geen contact meer geven .
veel succes.
als je een volt meter op je batterij aansluit en dan de motor stationair laat draaien wat is dan de spanning ?

Harm4138 (0), 20 jaar geleden

Ga ik morgen ff naar kijken. In ieder geval vast enorm bedankt voor de reaktie.

Gr

Harm

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 250 of stel zelf een nieuwe vraag.