Mercedes-Benz E-Klasse : Problemen met roetmeting

Brandstof: Diesel

Wij hebben een Mercedes-Benz E 200Cdi 1e generatie die niet door de roetmeting komt.
De auto heeft 320000 km gereden met een snelheids begrenzer. (ecodrive ) Wij hebben de verstuivers vervangen en dit scheelde 1k maar hij blijft hangen tussen de 3.4 en 4.3 k , tevens heeft deze auto ook als klacht dat hij olie zuipt.

Wie van u heeft dit meegemaakt en weet een oplossing.

Sido_Schat

Geplaatst door Sido_Schat , lid sinds 19 jaar geleden

8 Reacties

Siem Bijman PRO, 19 jaar geleden

Wij hebben dit wel meegemaakt met een VW TDI. Wat een oplossing voor deze VW was is misschien ook te proberen bij die Mercedes: een goede brandstofsysteemreiniging toepassen in combinatie met een motor reiniging. De fa Forte heeft hier prima middelen voor en desgevraagd komt de vertegenwoordiger langs om het hele motor en brandstofsysteem te reinigen.

ehs, 19 jaar geleden

Sido, het lijkt mij alsof de motor zijn eigen olie staat te verbranden!

Sido_Schat, 19 jaar geleden

Als oplossing heeft bij ons gewerkt:5 ltr benzine en stevig doorrijden.De k-waarde was nu 2.71 dus kwam de auto door de roetmeting.

p.fenslage PRO, 19 jaar geleden

je mag nooit benzine toevoegen aan de diesel
hiervoor zijn de drukken te hoog en beschadig je
de inspuiting.
ook is benzine te schraal.
beter is een goede reiniger.

eg01, 18 jaar geleden

ik sluit mij ook aan bij de antwoorden van de collega's ,het volgende zou je nog kunnen proberen de brandstof pomp een tikkeltje lager afstellen dit heeft verscheinende malen uitkomst geboden in dit soort situatie

Opeltje PRO, 18 jaar geleden

auto's die uitgerust zijn met een ecodrive worden nooit eens goed op zijn staart getrapt. vaak is het zo dat boven de 3500 t/pm de ecodirive inschakeld (afhankelijk van de programering)

dit is natuurlijk niet goed voor een diesel, hierdoor vervuild de motor ook meer. de beste oplossing is met auto's met ecodrive: ecodrive uitschakelen dmv laptop en even een goed stukje rijden om de motor weer los en schoon te branden.
je zult zien dat het met de roetmeting dan al veel beter gaat.

krulleke6405, 18 jaar geleden

Bij een cdi kun je niks aan de brandstofpomp afstellen , dit is namelijk een hoge druk pomp die ook niet op tijd staat of zo , deze levert gewoon een constante druk en de verstuivers bepalen wanneer er ingespoten wordt , maar als eerste moet je die eco drive uitschakelen en dan een heel end gaan rijden met diesel reiniger , stevig door trekken en dan komt hij er wel , ik heb dit probleem al velen malen meegemaakt omdat ik zelf bij een mb-dealer werk en daar komen ook de taxi's met dit systeem

jakobs4863, 15 jaar geleden

wat opeltje zegt klopt! gooi eerst nog een flesje forte in de motor of/en 1L olie in de tank en ga een stuk op de snelweg rijden en laat de motor flink toeren maken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.