close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz E-Klasse : Problemen met roetmeting

Brandstof: Diesel

Wij hebben een Mercedes-Benz E 200Cdi 1e generatie die niet door de roetmeting komt.
De auto heeft 320000 km gereden met een snelheids begrenzer. (ecodrive ) Wij hebben de verstuivers vervangen en dit scheelde 1k maar hij blijft hangen tussen de 3.4 en 4.3 k , tevens heeft deze auto ook als klacht dat hij olie zuipt.

Wie van u heeft dit meegemaakt en weet een oplossing.

Geplaatst door

Sido_Schat (0)

al 22 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wij hebben dit wel meegemaakt met een VW TDI. Wat een oplossing voor deze VW was is misschien ook te proberen bij die Mercedes: een goede brandstofsysteemreiniging toepassen in combinatie met een motor reiniging. De fa Forte heeft hier prima middelen voor en desgevraagd komt de vertegenwoordiger langs om het hele motor en brandstofsysteem te reinigen.

Siem Bijman 680
badge vip badge

22 jaar

Sido, het lijkt mij alsof de motor zijn eigen olie staat te verbranden!

ehs 0

22 jaar

Als oplossing heeft bij ons gewerkt:5 ltr benzine en stevig doorrijden.De k-waarde was nu 2.71 dus kwam de auto door de roetmeting.

Sido_Schat 0

22 jaar

je mag nooit benzine toevoegen aan de diesel
hiervoor zijn de drukken te hoog en beschadig je
de inspuiting.
ook is benzine te schraal.
beter is een goede reiniger.

p.fenslage 0
badge

22 jaar

ik sluit mij ook aan bij de antwoorden van de collega's ,het volgende zou je nog kunnen proberen de brandstof pomp een tikkeltje lager afstellen dit heeft verscheinende malen uitkomst geboden in dit soort situatie

eg01 0

22 jaar

auto's die uitgerust zijn met een ecodrive worden nooit eens goed op zijn staart getrapt. vaak is het zo dat boven de 3500 t/pm de ecodirive inschakeld (afhankelijk van de programering)

dit is natuurlijk niet goed voor een diesel, hierdoor vervuild de motor ook meer. de beste oplossing is met auto's met ecodrive: ecodrive uitschakelen dmv laptop en even een goed stukje rijden om de motor weer los en schoon te branden.
je zult zien dat het met de roetmeting dan al veel beter gaat.

Opeltje 0
badge

22 jaar

Bij een cdi kun je niks aan de brandstofpomp afstellen , dit is namelijk een hoge druk pomp die ook niet op tijd staat of zo , deze levert gewoon een constante druk en de verstuivers bepalen wanneer er ingespoten wordt , maar als eerste moet je die eco drive uitschakelen en dan een heel end gaan rijden met diesel reiniger , stevig door trekken en dan komt hij er wel , ik heb dit probleem al velen malen meegemaakt omdat ik zelf bij een mb-dealer werk en daar komen ook de taxi's met dit systeem

krulleke6405 0

22 jaar

wat opeltje zegt klopt! gooi eerst nog een flesje forte in de motor of/en 1L olie in de tank en ga een stuk op de snelweg rijden en laat de motor flink toeren maken.

jakobs4863 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.