Mercedes-Benz Sprinter: problemen met sprintshift 216cdi

Bouwjaar: 2001

Mijn 216 cdi met sprintshift, bouwjaar 2001 heeft problemen met schakelen.
Stilstaand in versnelling is hij niet meer in neutraal te krijgen. Ook met afremmen heeft hij soms dat hij in een hogere versnelling blijft staan. Remedie is stoppen, neutraal zett, heel klein tikje tegen de oliepomp bij versnellingsbak Rem aantikken en het gaat weer een tijdje goed.
Iemand bekend met de storing? Pomp of olie probleem? Wat kost een pompje? Zijn er revisiesets voor pomp en motortje?

zwart.r

Geplaatst door zwart.r (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz Sprinter? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

mart-vervoort (0) PRO, 18 jaar geleden

ik denk zo het pompje vervangen .

gsm3845 (0) PRO, 18 jaar geleden

Let goed op of relais al is vervangen.
Als verkeerde relais nog gemonteerd zit zal pomp opnieuw doorbranden.

mart-vervoort (0) PRO, 18 jaar geleden

heb ik ook nog aan zitten denken gsm. misschien het beste om beide te vervangen. straks word de ene vervangen gaat de andere weer kapot.

zwart.r (0), 18 jaar geleden

GSM wat bedoel je met "verkeerde relais"? Er is nog niets vervangen, ook geen relais. Motor van de pomp is nog niet doorgebrand, daar hij gaat lopen met aantikken.

gsm3845 (0) PRO, 18 jaar geleden

Als je de pomp vervangt(die zo te horen wel defect is),vervang dan ook het pomprelais en zorg ervoor dat dit de juiste is.
Bij de dealer weten ze welk relais geplaatst moet woren met overspanningsbeveiliging van het juiste type.
(fabrieksaktie!!)

zwart.r (0), 18 jaar geleden

Is het bekend wat een en ander kost? MB gaf telefonisch door dat de pomp plus minus 1000 euro kost. Lijkt mij wat veel.

mart-vervoort (0) PRO, 18 jaar geleden

kun je de pomp niet eronderuit haen en nakykyen waarom hy het af en toe niet doet?

zwart.r (0), 18 jaar geleden

Martin, dat zou geen probleem zijn, echter niet zo zinnig als er geen onderdelen voor te krijgen zijn. Het minste zouden koolborstels en afdichtingen moeten zijn. Zover ik gehoord heb is dat niet los te koop. Of zijn er wel revisiesets te koop?

mart-vervoort (0) PRO, 18 jaar geleden

dat zou ik ook niet weten. kun je altyd even navraag naar doen succes

zwart.r (0), 18 jaar geleden

Pomp en relais vervangen. Wel weer aan die rotige diagnoseapparatuur. Schakeld nu weer perfect.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Sprinter of stel zelf een nieuwe vraag.