Mercedes-Benz E-Klasse: radiateur defect W210

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 220 cdi

als ik 45 km heb gereden, dan zou je eigenlijk verwachten dat de radiateur ook volledig warm moet zijn. deze is compleet koud. als ik de toevoerleiding voel is deze warm en gevuld. is de radiateur verstopt of is er iets met de thermostaat?
temperatuur in dashboard geeft ca. 85 graden aan, bij constante snelheid van 120 km/u. vandaag is buitentemperatuur ca. 15 graden.

Ron10345

Geplaatst door Ron10345 (0) , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 124? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Cor1822 (0) PRO, 16 jaar geleden

Het lijkt me dat de radiator in ieder geval warm moet worden, bij 85 tot 90 graden zal de thermostaat zeker open moeten gaan, en zelfs dicht is er een kleine opening voor doorstroom.

Denk dat je de thermostaat kan vervangen, deze is niet duur en zal waarschijnlijk wel de boosdoener zijn, desnoods even testen in een bakje water op het gas en zien of ie voor het koken open gaat, zo niet, vervangen.

Succes,
Cor

Ron10345 (0), 16 jaar geleden

lijkt me logisch, alleen raar dat het warme water (toevoerleiding) al tot de radiateur staat. daarna, radiateur, is koud.

Ron10345 (0), 16 jaar geleden

even een constatering... bij helemaal koud, 24 uur stilgestaan, kan ik zowel aan- en retourleiding helemaal inknijpen, en geeft een kolkend geluid. volgens mij meer lucht dan water. is dit normaal ?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.