close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz E-Klasse: radiateur defect W210

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 220 cdi

als ik 45 km heb gereden, dan zou je eigenlijk verwachten dat de radiateur ook volledig warm moet zijn. deze is compleet koud. als ik de toevoerleiding voel is deze warm en gevuld. is de radiateur verstopt of is er iets met de thermostaat?
temperatuur in dashboard geeft ca. 85 graden aan, bij constante snelheid van 120 km/u. vandaag is buitentemperatuur ca. 15 graden.

Geplaatst door

Ron10345 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het lijkt me dat de radiator in ieder geval warm moet worden, bij 85 tot 90 graden zal de thermostaat zeker open moeten gaan, en zelfs dicht is er een kleine opening voor doorstroom.

Denk dat je de thermostaat kan vervangen, deze is niet duur en zal waarschijnlijk wel de boosdoener zijn, desnoods even testen in een bakje water op het gas en zien of ie voor het koken open gaat, zo niet, vervangen.

Succes,
Cor

Cor1822 0
badge

17 jaar

lijkt me logisch, alleen raar dat het warme water (toevoerleiding) al tot de radiateur staat. daarna, radiateur, is koud.

Ron10345 0

17 jaar

even een constatering... bij helemaal koud, 24 uur stilgestaan, kan ik zowel aan- en retourleiding helemaal inknijpen, en geeft een kolkend geluid. volgens mij meer lucht dan water. is dit normaal ?

Ron10345 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.