Mercedes-Benz 210: rammel in motor

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 29td

hallo allemaaal ik heb het volgende weer aan de hand
mb sprinter 210 komt voor lekkage koelvloeistof achter op het blok ik heb koppakking vervangen en toen is het begonnen uiteraard kop vlakken
en origneel pakkingset met toebehoren starten en rammelen boven in als of kettingspanner niet op druk komt deze vervangen nog rammelen
motor geflusht met forte nog rammelen nieuwe stotters nog rammelen nu ben ik zover dat ik denk dat of een olie kanaal dicht zit of koppaking niet goed bv een gat niet door geponst of zoiets heeft dit iemand eerder mee gemaaakt ik ben van plan de kop weer te de-monteren maar ben bang dat ik geen fout vind en dan alle comantaar is welkom want ik weet het niet meer

mvg hans

HANSV.

Geplaatst door HANSV. (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 124? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

asx (0) PRO, 16 jaar geleden

Geen oliekanaal gat in de koppakking heb ik al eens gezien in een automateriale zaak was ook een mercedes( juiste type weet ik niet meer)
bleek van een iets andere motorcode te zijn pakking was hetzelfde behalve oliekanaal
Ook hier dezelfde klachten en twee keer werk

jeffrydeleeuw (0) PRO, 16 jaar geleden

ik heb een keer gehad dat eer een bal kit voor het olie kanaal van de kettingspanner zat. dit was zichtbaal toen het distibutie deksel was gedemonteerd. heb je die mischien los gehad en met silicone pakking gemonteerd?

gr, jeffry

HANSV. (0) PRO, 16 jaar geleden

ha ik ben de hele week al bezig met die tik ik heb inmiddels de kop weer eraf gehad zonder resultaat nu heb ik het carter eruit gehaald en jawel hoor zeef dicht ik dacht dit is het olie pomp gehee uitelkaar gehaald en gereinigd alles weer gemonteerd nog precies de zelfde tik ik ga nu een oliedruk meter maken ik wil tch weten hoeveel druk hij heeft de rammel is er meteen bij stationair raaien kanalen zijn allemaal schoon ik weet het nu niet meer als ik nog iets vind meld ik me weer
p.s deze sprinter is van 1997 en n iet van 2003
mvg hans

Siem Bijman (140) PRO, 16 jaar geleden

Waar zat die zeef dan mee verstopt Hans. Als dat vette smurrie (black sludge ) is, dan kan dat natuurlijk ook wel in een oliekanaal gekomen zijn. Heb je het oliefilter al bekeken?

HANSV. (0) PRO, 16 jaar geleden

hallo siem ja een soort rubber achtig substantie maar dit komt waarschnlijk door de spoeling van forte ik heb na dit spoelen en zeef reinigen 5bar stationair olie druk en boven komt nu ook genoeg maar toch heb ik nog een rammel wel een heel stuk minder maar een andere tik als eerder ik ben de timing gaan cotroleren en de nokkenas stond er ietjes langs dit goed gezet en probleem geheel weg ik ben een heel stuk wijzer geworden op dit gebied ik hoop dt jullie dir nooit hoeven mee te maken want je weet het op een gegeven moment helemaal niet meer ,oke dit zijn dan samen loop van omstandigheden maar toch shit
allemaal hartelijk bedankt voor het mee leven en denken en tot het volgende probleem zal ik maar zeggen
mvg hans

Siem Bijman (140) PRO, 16 jaar geleden

Hans, blij dat het is opgelost. Kost inderdaad een hoop stress, maar wees gerust, wij hebben dat hier allemaal wel eens hoor!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.