close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz 300: Rem Druk

Bouwjaar: 1979

Beste lezers,

Zoals ik al eerder heb gemeld dat ik een nieuwe eigenaar ben van een 300 d uit 1979.
En ik heb vandaag al natuurlijk rondgereden en vind dat de rem niet fijn werkt.
Het probleem is dat als ik in de stad rij en dat ik bijv. na 3x remmen kort achtermekaar mijn rem niet meer echt werkt het pedaal word gewoon hard.
Dus met andere woorden hij remt niet of ik moet echt volle kracht op zetten en dan remt ie natuurlijk wel maar dan in 1 keer.
als ik in z'n P stand zet bijv. bij stoplichten dan word de pedaal wel weer wat zachter maar in zijn D en ik druk 3x ofzo dat hij dan hard blijft wat kan het zijn en waar moet ik ff kijken?

Alvast bedankt,

Andre

Geplaatst door

Mercedes 200D (115)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Klinkt alsof je 'm een keer moet ontluchten.

Succes, Thijs

Thijs11395 0
badge

20 jaar

Zal het niet zo zijn dat het vacuüm op raakt!
Als er lucht in zit wordt het het pendaal n.l. sponzig.
Mogelijk zit er een klein lekje in een van de vacuüm slangen of de vacuümpomp heeft te weinig opbrengst.

biker1273 0

20 jaar

Ik heb net iemand gesproken, en hij heeft ff de slang afgehaald (zwarte ronde kastje denk de naam lucht verdeler VACUUMVERDELER?) en het zuigte wel lucht de slang, en hij zegt dat de zwarte ronde kastje niet goed is hij spaart het niet op zegt ie.
Ik weet het niet en hij wou het wel doen maar dan moest ik wel alles kopen inclusief de slangen.
Ik zag wel dat de slangen o.a. bij de T stuk en dat andere slang plakband opzat.
Ik heb het eraf gehaald en opnieuw getaped en het zelfde resultaat of zelfs iets slechter.
De T suk zit wel goed maar dat andere slangetje gaat van dik naar duk paars slangetje wat gewoon er in geschoven is en dat gaat wel erg soepel, ook dat was getaped en dat heb ik opnieuw gedaan.
Ik weet het niet, en geloof de ene persoon ook niet misschien is het wel iets kleins.
Ook gaat mijn motor niet uit als ik de sleutel eruit draai moet dan ff vol gas geven en dan gaat ie wel uit dus dat heeft wel iets met mekaar te maken misschien dat jullie het nu wel weten.
En als dat zwarte kaste kapot is hoe duur zijn ze op de sloop en is het zelf te doen dat kastje erop zetten (hoeveel uurtjes)?

Alvast bedankt.

Andre

Wel zeker vacuumgebrek,je moet alle vacuumleidingen controleren of ze nog wel vastzitten,de meeste zijn geel van kleur,ook onder de vloermatten als ie centrale vergrendeling heeft[het kan zijn dat je licht gesis binnenin hoort,dat zoekt wat makkelijker]

arnold690 0
badge

20 jaar

Denk ook even om je koplampen, deze hebben ook vaak een vacuüm verstelling (ook de schakelaar in het dashbord).
Wat je kunt doen is De vacuüm leiding (vanaf de dikke de dunne eraf) er afhalen en een parker (schroefje) in draaien, en dan stukje voor stukje weer aansluiten. Laat wel de kleine leiding naar de brandstofpomp in tact, anders wil de motor niet uit. LET WEL OP!! Niet de dikke leiding los nemen en dan rijden GEEN rembekrachtiger zonder deze leiding.

biker1273 0

20 jaar

Ben vandaag naar de een garage gegaan want de motor wou nu helemaal niet uit of echt paar keer vol gas geven en dan pas uit.
En de rem nog steeds zeer slecht.
Lopen zoeken naar sisgeluiden maar helaas.

Ben naar een sloop gegaan en heb een ''luchtverdeler''
(zwarte ronde kastje bij de remvloeistof) gekocht voor 50 euro want dat was het volgens de garage mis mee.
De garage heeft het erop gezet en nu was de rempedaal helemaal hard en kon nu helemaal niet remmen zo hard was de pedaal.
Dus de ''luchtverdeler'' van de sloop was ook kapot.
Met hoop schelden en vloeken bij de sloop heb ik uiteindelijk een andere gekregen, hij deed moeilijk omdat het volgens hem wel goed was maar dat er een lek was ergens in mijn leidingen dit i.v.m. met het niet uitgaan van mijn motor.
De andere ''luchtverdeler'' erop laten zetten (was slecht weer buiten dus uitbesteed) en nu de rem alleen goed.
Maar mijn motor ging nog steeds niet uit en dat bleek dat de leiding van de contactslot niet goed is (volgens garage), en is nu verholpen met het direct doorverbinden naar een toetje van mijn blok waar eerst een andere luchtleiding was en die leiding aagesloten op de T stuk.
En nu gaat ie wel uit hoe dan ook ben weer blij en ben jullie dankbaar voor de tipsssss.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 300 of stel zelf een nieuwe vraag.