Mercedes-Benz 200: rem druk weg

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Diesel, Motorcode: om601

Na het monteren van een nieuwe remklauw rechts achter en ook ontlucht had ik druk en een hard pendaal, daarna linksachter de blokken er afgehaald (geen remleiding los gehad) ivm piepende rem, alles weer gangbaar gemaakt kopervet erop en weer gemonteerd. Na het starten had ik helemaal geen remdruk meer, daarna rechtsachter weer proberen te ontluchten maar zat geen lucht in, nu gaat ook het rood lampje op het desbord "! handrem " branden. heb ook het resorvaar potje weer bijgevuld tot max, maar nog helemaal geen druk op pedaal
Hoe werkt dat rode lampje, op olie druk ??? zo ja kan dan toch in het resorvaar te weing olie zitten. Dacht dat de handrem mechanisch met een kabel.

w124-200

Geplaatst door w124-200 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 200? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

thomasspan (0), 11 jaar geleden

als je een paar keer pompend remt met draaiende motor hou je dan wel druk?

w124-200 (0), 11 jaar geleden

nee, bij draaiende motor nog minder druk dan als is uit staat tot op de bodem geen druk , het rare is dat ook het handrem lampje brandt.

w124-200 (0), 11 jaar geleden

het resorvaar potje zit al tot max vol, maar omdat het rood desbord lampje brandt van de handrem denk ik dat er nog te weinig remvloeistof in zit. Kan het zijn dat ik er nog meer in moet doen om een andere deel ?? in dat potje ook gevuld te krijgen.

kaleido 1 (1425) PRO, 11 jaar geleden

Reservoir bestaat uit twee delen , zit een schotje in , remolie loopt daar overheen inwendig, vlotter blijft niet hangen ?
Geen druk , is of lekkage , lucht , hoofdremcilinder defect geraakt tijdens ontluchten .
Is het systeem helemaal leeg gelopen ? zoja dan dien je de voorrem/men ook te ontluchten.
Systeem is verdeeld in twee delen , om altijd een deel remmend te houden bij defecten , dus ontlucht voor ook eens.

w124-200 (0), 11 jaar geleden

Hoi kaleido.
alvast bedankt voor je reactie

Heb alleen de rechtsachter klauw vervangen, van de andere 3 wielen zijn geen remleidingen ed. los geweest. bij het onluchten RA kwam er denk ik geschat 70 a 80 cc rem vloeistof uit met wat lucht bellen. Het zichtbare gedeelte van het resovaar potje bijgevuld tot max. Maar denk toch dat de vloeistof met bijvullen nog niet over dat schotje heen is gelopen en dat het achterste deel nog leeg is en daar die remvloeistof heeft gezeten die er uit is, anders brandt dat lampje niet (hoop ik). Eerlijk gezegd nu als ik wat je zegt nadenk over dat schotje heb ik er minder vloeistof hoeven bijvullen dan dat er uit gelopen is, zal er eerst eens wat bij doen tot over max.

kaleido 1 (1425) PRO, 11 jaar geleden

Als het potje gedeeltelijk leeg gelopen is , dan ook voor ontluchten , ook al heb je alleen achter los gehad , GESCHEIDEN REMSYSTEEM .

w124-200 (0), 11 jaar geleden

opgelost: het achterste gedeelte van het rem-resorvaar was leeg, ook met bijvullen tot over max bleef het leeg, met een vinger in het resovaar wat op en neer gedaan in de rem olie en toen zag ik het nivo een beetje dalen van het voorste gedeelte,en weer wat bij gevuld, dit een paar keer gedaan, en de druk op het pedaal kwam terug, alle wielen nog een keer ontlucht , en remt weer als nieuw

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 200 of stel zelf een nieuwe vraag.