Meedenkers,
Onder het rijden valt de remdruk plotsling weg, het pedaal is tot op de vloer te trappen en "pompen" helpt niet. Wat verder opvalt is tegelijkertijd een brandlucht en een schrapend geluid alsof er een poelie aanloopt. Die brandlucht is beslist niet het gevolg van een aanlopende rem, alle wielen gaan vrij en er is niets heet. Er is ook geen verlies van remvloeistof en het reservoir is op peil. Nou komt het rare: de motor loopt nog steeds, opeens is dat schrapende geluid weg en er is weer remdruk. Ik kan nu niets vinden want alles werkt weer normaal, maar wil eigenlijk wel graag weten wat er nou aan de hand kan zijn want met dit idee rijdt het niet echt lekker.
Ik hou me aanbevolen,
Groeten,
Ton.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
is de hoofdremcilinder wel goed.
namelijk als het vloeistof gewoon op peil blijft en niet weg loopt. kan het maar naar een plek toe en dat is de reservior. maar dan moet hij langs de cups in de hoofdremcilinder. alleen dan verklaart de brandlucht niet en schrapend geluid.
dit zou dan de vacuumpomp kunnen zijn. echter dan zou je wel remdruk moeten blijven hebben.
dus ik kan ze niet echt beide aan elkaar koppelen
controleer de remblokken eens
ook de trommels even loshalen
schrapen is ijzer op ijzer
verklaard ook dat de remdruk even weg was
laatste stukje voering vd remblokken vliegt er tussen uit
en die ruimte moet je 1rst weer op pompen
Even een reaktie op de vorige twee sprekers, er is géén verlies van remvloeistof, en het schrapende geluid was hoorbaar bij stationair draaiende motor, het kwam ook uit de motorruimte.
Een vraag aan jullie beiden: heeft zo een auto een snaaraangedreven vacuumpomp, ik heb hem alleen maar even stationair draaiend voor de deur gehad toen het probleem er nog was, dus rem op de vloer, het schrapende geluid stopt en er is weer remdruk, het is op deze manier zo moeilijk zoeken hè?
Ik had eigenlijk stilletjes gehoopt dat er hier iemand zich zou melden met de mededeling: dat heb ik ook gehad, het zit daar in.
Ik blijf maar hopen, zover bedankt,
Ton.
15 jaar
dan moet je de zoek funtie rechts boven eens gebruiken
maar ik denk t niet
ga eens bij een garage langs voor een controle
ook zonder vacuum moet ie gewoon remdruk houden en remmen met verhoogde pedaalkracht
[quote=vissertw]Even een reaktie op de vorige twee sprekers, er is géén verlies van remvloeistof, en het schrapende geluid was hoorbaar bij stationair draaiende motor, het kwam ook uit de motorruimte.
Een vraag aan jullie beiden: heeft zo een auto een snaaraangedreven vacuumpomp, ik heb hem alleen maar even stationair draaiend voor de deur gehad toen het probleem er nog was, dus rem op de vloer, het schrapende geluid stopt en er is weer remdruk, het is op deze manier zo moeilijk zoeken hè?
Ik had eigenlijk stilletjes gehoopt dat er hier iemand zich zou melden met de mededeling: dat heb ik ook gehad, het zit daar in.
Ik blijf maar hopen, zover bedankt,
Ton.[/quote]
Van deze motor word de vacuumpomp rechtstreeks aangedreven door nokken op het kettingwiel dat ook de injektiepomp aandrijft het zou kunnen dat er een lagertje stuk is achter op de vacuumpomp wat het schrapend geluid voortbrengt dus opletten dat er geen metaaldeeltjes in de distributie vallen maar dit verklaart niet dat het rempedaal op de vloer licht,eventueel remolie wisselen
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz MB 100 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar