close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz 250: rempedaal 250D 1986 hard en geen druk

Bouwjaar: 1986, Brandstof: Diesel, Motorcode: 250D

Hallo! Het volgende probleem leverde me een kleine aanrijding op: Het rempedaal van de auto is hard na een koude start, het duurt soms wel een paar honderd meter alvorens er weer druk is.. Gevolg: Ik remde, vlakna de koude start en vervolgens gebeurde er vrijwel niets..

Details: Ook wil de motor soms niet uit (alleen met de stopknop onder de kap), meerdere kenners hebben het over een vacuumprobleem maar waar ga ik zoeken?

Ik vernam al dat de vaccuumpomp de oorzaak kan zijn maar die is duur, wat is de juiste weg om dit op te lossen? Bvd, Henry

Geplaatst door

kentucky (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ja zeker kan dat de oorzaak zijn maar ook in de leiding van de vacuumpomp naar de bekrachtiger kan een lekje zitten .
als de motor draait moet je ens de vacuum leiding van de rembekrachtiger halen en kijken hoe sterk deze zuigt.
is dat weinig controleer dan bij de pomp zelf is dat ook weinig dan is de pomp de oorzaak.
zo niet dan de leiding controleren.
heb je wel goede vacuum dan de bekrachtiger vervangen.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

10 jaar

dank je Jan, er is al een een of ander membraampje (?) afgedopt om te kijken of het daar aan lag, hierdoor wilde de motor helemaal niet meer uit (was ook de bedoeling) maar dat maakte geen verschil..

kentucky 0

10 jaar

vacuum pomp is niet duur meestal is gewoon dat membraampje kapot wat erin zit,kun je zo vernieuwen,even tijdens het lopen voelen of hij wel zuigt kun je aan de leiding doen waar dat T stukje zit vlakbij het brandstoffilter

en boven op de pomp zit een vacuum potje als dat lekt kun je hem ook niet meer uitzetten ,even een slangetje aan steken en met de mond zuigen dan moet hij afslaan zoniet vacuum potje kapot kun je ook zo vervangen stelt niks voor

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 250 of stel zelf een nieuwe vraag.