Heb onlangs problemen gehad met schakelen, dit ging niet meer zonder kraken. Ik heb het pompje onder het pedaal vervangen en met veel moeite kunnen ontluchten (heeft enkele dagen geduurd). Er was geen lekkage te zien onderaan vliegwielhuis, ik veronderstel dat de pomp in de vernellingsbak dus OK is. Ik heb meteen ook de vernellingsbakolie vervangen en product toegevoegd. Bij koude motor is 1e moeilijk en achteruit gaat dan eveneens niet goed (durft zelfs kraken), éénmaal warm heb ik geen problemen meer. Is mijn versnellingsbakolie te dik? weet iemand welke vernellingsbakolie ik beter gebruik, of heeft dat te maken met afstelling van het overbrengingsmechanisme. Mijn Vito heeft slechts 54000 km. Het kwestieuze pompje had origineel een plastic behuizing amai....
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als je problemen met het selecteren van 1 en r hebt zijn het vaak je schakelkabels
zit er MB olie in?
Zou kunnen, de schakelkabels afstellen is dat een moeilijk karwei? Zou hij beter schakelen bij koude motor met MB-olie? welke is de viscositeit? bedankt voor de hulp!
17 jaar
zijn de bowden kabels zelf die het plobleem geven
deze moeten vervangen worden
wel kun je proberen als je de asbak er uit haalt
een klein gaatje in de buitenmantel te boren/maken en er olie in spuiten
Gewoon nieuwe schakel kabels monteren is ongeveer 1 uur werk als je een put of brug kan gebruiken
Gr Dirk
Bedankt aan allen voor de input. Danny
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar