Mercedes-Benz C-Klasse: schokbrekers vervangen

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: c220d

Ls.

Is het mogelijk om de voorste schokbrekers te vervangen zonder de schroefveren op te spannen?
(dus gewoon schokbreker boven los maken, auto opkrikken en demper vervangen)

vr. gr ck

ckck

Geplaatst door ckck (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz C-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

omega8258 (0), 17 jaar geleden

nee, gaat je niet lukken.

dupl-u-30351-5dd14a14bdbac+snipper (0), 17 jaar geleden

Dat zal niet gaan, zijn ze dan versleten? hoeveel km heeft die wagen dan gelopen ?

ckck (0), 17 jaar geleden

Bedankt voor de tip(s). De auto heeft 220000 gelopen en begint een beetje slap te worden.

vr. gr. CK.

nic (0) PRO, 17 jaar geleden

gaat wel heb het vorige week nog gedaan moet wel zeer voorzichtig te werk gaan.
krik auto aan een kant op en zet kriksteun onder dorpelsteun dem het wiel zet krik nu onder draagarm en krik netzolang tot de auto iets van de kriksteun loskomt dit is het punt dat je de krik weer iets moet lossen zodat auto weer op kriksteunen rust. schroef bouten schokdemper los bovenste borgmoer en moer als laatste en laat nu de krik onder de draagarm voorzichtig zakken tot je genoeg ruimte heeft om de demper er tussen uit te halen. Kijk uit de je krik niet onder de draagarm vandaan schiet want dan springt de veer er met grote kracht tussen uit. Als je dit niet durft laat het dan aan de garage over die hebben alle gereedschap om het goed te doen.

omega8258 (0), 17 jaar geleden

[quote=nic]gaat wel heb het vorige week nog gedaan moet wel zeer voorzichtig te werk gaan.
krik auto aan een kant op en zet kriksteun onder dorpelsteun dem het wiel zet krik nu onder draagarm en krik netzolang tot de auto iets van de kriksteun loskomt dit is het punt dat je de krik weer iets moet lossen zodat auto weer op kriksteunen rust. schroef bouten schokdemper los bovenste borgmoer en moer als laatste en laat nu de krik onder de draagarm voorzichtig zakken tot je genoeg ruimte heeft om de demper er tussen uit te halen. Kijk uit de je krik niet onder de draagarm vandaan schiet want dan springt de veer er met grote kracht tussen uit. Als je dit niet durft laat het dan aan de garage over die hebben alle gereedschap om het goed te doen.[/quote]
Tot hier ga ik akkoord, heb het zelf ook al gedaan ( is me niet gelukt ) en spreek dus ook uit ondervinding.
Wel zeer voorzichtig te werk gaan!!!!

Echter het probleem kwam bij mij bij het monteren van de nieuwe schokdemper.
Als je de draagarm dan weer opkrikt om de bovenste borgmoer weer vast te zetten komt de auto gewoon in zijn geheel mee omhoog ( dus los van de krik onder de dorpel ) zodat je die borgmoer niet kan vastzetten. Misschien kan het per auto wel schelen maar ik heb een Opel Omega en die is toch al vrij zwaar! Bij een kleine auto ( Polo, Fiesta ed. ) zou ik het risico zeker niet nemen.

nic (0) PRO, 17 jaar geleden

Ja gilbert hier kan je gelijk in hebben maar de vragensteller heeft het over een mb welke een schroefveer tussen de draagarmen heeft zitten de omega en de polo of fiesta waar jij het over heeft hebben mc pherson veerpoten en die kun je zonder problemen onder een auto vandaan halen om op een werkbank met een veerspanner de poot uit elkaar te halen dit is dus een ander veer systeem als van de mercedes. wel bedankt voor het meedenken hoe meer info de vragensteller krijgt des te beter kan hij de keuze maken om het zelf te doen of het uit te besteden.

Hans4040 (190) PRO, 17 jaar geleden

Heren,
dit is toch geen enkel probleem?
krik de auto op en verwijder het voorwiel.
plaats assteunen onder de draagarm en laat de auto daar op zakken.
Nu kun je gewoon de schokbreker vervangen.
Zo staat het ook in het werplaats handboek.
appeltje eitje.

mvg,
Hans.

omega8258 (0), 17 jaar geleden

[quote=nic]Ja gilbert hier kan je gelijk in hebben maar de vragensteller heeft het over een mb welke een schroefveer tussen de draagarmen heeft zitten de omega en de polo of fiesta waar jij het over heeft hebben mc pherson veerpoten en die kun je zonder problemen onder een auto vandaan halen om op een werkbank met een veerspanner de poot uit elkaar te halen dit is dus een ander veer systeem als van de mercedes. wel bedankt voor het meedenken hoe meer info de vragensteller krijgt des te beter kan hij de keuze maken om het zelf te doen of het uit te besteden.[/quote]
Idd, Ik heb het over Mc Pherson veerpoten....
Sorry voor het foutje....

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.