Mercedes-Benz C-Klasse: voorgloeirelais

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 220

Hallo monteurs,

kan iemand mij vertellen waar het voorgloeirelais zich bevindt , het is namelijk zo,als ik voorgloei brand het lampje normaal , start ik de auto gaat het lampje uit en gelijk weer aan.(na ongeveer 2 minuten gaat hij vanzelf uit)Zet ik de motor weer stil en start ik nogmaals is het probleem opgelost.

Graag jullie reactie,John

(ps.met het starten heb ik trouwens geen probleem)

MB elegance

Geplaatst door MB elegance (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz C-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

MB elegance (0), 17 jaar geleden

weet niemand waar dat relais zit?????????

mvg,John

mobiel (0), 17 jaar geleden

Hallo John,als je voor de auto staat,zit hij ws rechts onder de ruitensproeierreservoir.Het lijkt er trouwens op,dat er een gloeistift stuk is.Met koude start kun je dit merken.Op het relai zit een stekker,als je deze eraf trekt,kun je met een proeflampje op de stekker kontroleren,welke eventueel stuk is.In de stekker zitten nl 4 kontaktjes en die lopen naar de gloeistiften.Als het lampje op 1 van die kontaktjes niet brandt,ishet die ,die stuk is.Gr,Henk.

MB elegance (0), 17 jaar geleden

Henk,bedankt voor je reactie,ik ben aan het meten gegaan met een ohm meter ,de rode pen op een contact van de stekker en de zwarte op massa (dat 4 keer) ik meet op alle 4 de aansluitingen ongeveer 1,2 ohm ,wil dit zeggen dat de gloeibougies goed zijn ??Verder start hij goed,hij loopt gelijk mooi rond , of kan het toch nog zo zijn dat er 1 kapot is??

Verder wil ik graag weten wat je nu eigenlijk meet (doorgebrand , kortsluiting , plusplus of minmin)


gr,John

sjiht78 (0) PRO, 17 jaar geleden

1,2 Ohm is goed , waarschijnlijk is je gloeirelais kapot. Op zich merk je er, bij deze motor, weinig van als de gloeispiralen niet werken, ze zitten er voornamelijk in om mileu eisen te halen. Bij nieuwere CDi motoren heb je ze weer harder nodig.

MB (0) PRO, 17 jaar geleden

Dat is niet waar.
Bij een gewone 220 d merk je het goed als er een kapot is.
Bij een cdi merk je er zowat niks van.
denk ook dat het in het relais zit.

mobiel (0), 17 jaar geleden

MB,heeft gelijk,je merkt het inderdaad wel als er 1 stuk is,vooral met koude start.Kan het relai zijn,maar heb dit nog niet meegemaakt.gr,Henk.

sjiht78 (0) PRO, 17 jaar geleden

oeps, ging er vanuit dat het om een cdi ging, neem me niet kwalijk hoor

MB elegance (0), 17 jaar geleden

Heren bedankt voor jullie reactie,het vreemde is dat ik niets merk tijdens het starten,ik ga toch als eerste de gloeibougies vervangen,jullie horen van mij.

mvg,John

MB elegance (0), 17 jaar geleden

Heb inmiddels de gloeibougies vervangen en het probleem is opgelost.

mvg,John

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.